Bønn til Herren

Her kan det hende at du finner noen gode ord

Moderator: BmOnline

Forumregler
Bibelhenvisninger og salmeversj

Bønn til Herren

UNREAD_POST BmOnline » Søn Mai 24, 2009 11:11 am

Herre, du ser all galskapen som skjer ute i verden. Jeg ber om at du setter inn den Hellige Ånds kraft imot de negative kreftene, spesielt i Norge, men også over alt der satan jobber imot det gode.
I Norge er det så galt at mange, mange av våre sentrale politikere og journalister har gått over til fienden, dvs sjøgen- pavens sorte får, katolikkene og jesuittene.

Nå har de herjet lenge for å få innført pavens eiendomsprinsipp i Norge. Jeg ber om at du drager hjertene i Norge, Herre slik at de blir fylt av den Hellige Ånds kraft og ild- i din kjære Sønns navn- til Din ære og Din pris, ber jeg om det, Amen! Så det blir Lys ved Aftenstid-.
Vatikanets alt-omluttende mørke truer mange liv, de skjøtter intet og "sluker individer" i sin iver å få tuktet Norge under EU, pavens "lekegrind". Dette skjønner ikke mange folk, de ser det ikke. Jeg ber deg Herre instendig om kraft til å hjelpe til med å få åpnet øynene på dem som ikke ser, i Jesu Kristi navn ber jeg, Amen!

Jesaia 53:5
5 Men han ble såret for våre overtredelser, knust for våre misgjerninger. Straffen lå på ham, for at vi skulle ha fred, og ved hans sår har vi fått legedom. Hva vi enn ber om i Hans navn, så skal vi få det, står det skrevet. Men ser vi på sektene og systemene, ja tradisjonene i verden, hva gjør de? Jo, det står skrevet i Markus 7,- 6- Da sa Jesus: «Jesaja profeterte rett om dere hyklere, slik det står skrevet:
Dette folket ærer meg med leppene,
men hjertet er langt borte fra meg.

7 Forgjeves dyrker de meg,
for det de lærer, er menneskebud.

Vennligst

Bjørgulf
i Herren Jesus Kristus.

Den beste og meget rette gode måten å be på er Fader vår. En Troens bønn har stor kraft, står det skrevet. Amen!

Fader vår

Fader vår, du som er i himmelen!
Helliget vorde ditt navn; komme ditt rike; skje din vilje,
som i himmelen, så og på jorden; gi oss idag vårt daglige brød;
og forlat oss vår skyld, som vi og forlater våre skyldnere; og led oss ikke inn i fristelse; men fri oss fra det onde.

For riket er ditt, og makten og æren i evighet. Amen!

Fader vår, du som er i himmelen!
Helliget vorde ditt navn.
10 Komme ditt rike.
Skje din vilje, som i himmelen, så òg på jorden.
11 Gi oss i dag vårt daglige brød.
12 Og forlat oss vår skyld,
som vi òg forlater våre skyldnere.
13 Og led oss ikke inn i fristelse,
men fri oss fra det onde.
For riket er ditt og makten og æren i evighet.

Amen!

Hvor alt av plager kommer ifra, jo fra Djevelen og hans onde ånder. Derfor har Herren makt også over alt mørket som djevelen består av- og ved å be- blir Satan som er en løgner og morder kastet ut av den syke- fordi Gud allerede har vunnet over denne løgneren og bedrageren, Amen! Det skjedde på Golgata, Amen!
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Tradisjonene i Verden

UNREAD_POST BmOnline » Man Sep 21, 2020 7:46 am

Tradisjonene i Verden ligger under Satan. Og akkurat dette ser ikke sekt-medlemmene. I Guds Ord står det allerede skrevet ned.

Matteus 15,9. Forgjeves tilber de meg, fordi de har menneskebud som doktriner.

Hvorledes Djevelen har "smurt igjen" øynene på sektmedlemmene, ser dere- han er den som er smart- og er løgnens far.

Og derfor sier Herren, "Kom ut av henne Mitt folk, så dere ikke tar del i hennes synder og får hennes plager".

Altså- om du er medlem i ei sekt eller organisasjon- så pass på at DU har det rett i ditt hjerte. Hvis du IKKE har tatt imot Herren som din personlige frelser- så er du få "feil tog". Hvordan gjør du det, tenker du? Jo, du må med din munn bekjenne at Jesus Kristus er Herre. Du må bekjenne din synd, at du ikke har hatt TROen på Guds Ord, og at du nå ønsker at HERREN JESUS KRISTUS får være din frelser og veileder i ditt liv, Amen! At Han vil sette deg fri, ja som kalles å gå ut av Verden og inn i Kristus, Amen!

Alle som er omvendte- er død med Herren Jesus Kristus, Amen! De bryr seg ikke om Verdens ting og tang, men Kristus-. Og de ønsker å veilede sine søstre og brødre til Herren. Og det skjer ikke i dagens døde tradisjoner og sekter- som opphøier seg selv, sier Herren. Derfor om du er i ei sekt, spre sannheten der- og vær ikke lunken, fordi det fører til fall.

Bjørgulf

I Herren Jesus Kristus.
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Den Hellige Skrift

UNREAD_POST Bibelsitater » Fre Mar 11, 2022 10:31 am

Dere skal ikke legge noe til det ord jeg befaler dere, og ikke trekke noe fra, så dere kan holde Herren deres Guds bud, dem jeg befaler dere. 5 Mos 4,2

I Åp 22,18-19 står det: "Hvis noen legger noe til alt dette, skal Gud legge på ham de plagene som det er skrevet om i denne boken. Og hvis noen tar bort noe fra ordene i denne profetiske boken, da skal Gud ta hans del bort fra Livets Bok, fra den hellige staden og fra det som er skrevet om i denne boken."

Denne advarslen gjentas flere ganger i Bibelen. I 5. Mos 12,32 "Hvert bud jeg befaler dere, skal dere ta dere i vare så dere holder. Du skal ikke legge noe til eller trekke noe fra." Ordspåksboken 30,6 sier "Legg ikke noe til Hans ord, så Han ikke skal straffe deg, og du blir stående som en løgner." Advarslen fra Herren gir grunn til å være våken for menneskers angrep på Guds ord. I alle generasjoner har Bibelen blitt angrepet av mennesker som vil ta bort noe de ikke ønsker skal stå i Guds ord fordi det ikke passer dem. Man bortforklarer Guds ord med fine ord som at det og det verset må forstås utfra sin samtid, eller at det er et tidsbestemt utsagn. Gud advarer mot å trekke noe fra. Han advarer også mot å legge noe til. Og når Herren sier at den som gjør slikt ikke skal få sitt navn i Livets Bok, da er det ingen grunn til å tro at Han ikke mener det han sier. Se også kommentarene til Ordspr. 30,6.

Legg ikke noe til Hans ord, så Han ikke skal straffe deg, og du blir stående som en løgner. Ordsp 30,6

Advarselen mot å legge noe til eller trekke noe fra Guds ord gjentas flere ganger i Skriften, bl. a. 5. Mos 4,2 og Åp 22,18-19. Det er minst to grunner til dette. For det første vil det være å vise manglende respekt for Ham som har gitt oss Ordet. Dersom vi mener at noe må legges til Hans ord, sier vi indirekte at det ikke var godt nok det Han gav oss. Dersom vi mener at noe må trekkes fra Hans ord, uttrykker vi på den måten at noe av det Han har gitt oss på en eller annen måte ikke holder mål. Dermed blir slike holdninger og handlinger et uttrykk for både vantro og manglende respekt for den allmektige Gud. For det andre vil slik oppførsel alltid i neste omgang gå ut over oss selv. "Den som forakter ordet, skader seg selv," stod det i Ordspr 13,13. Og i Salme 119,89 står det: "Til evig tid, Herre, står ditt ord fast." Når alt kommer til alt er det vi som blir stående som løgnere dersom vi legger noe til eller trekker noe fra Guds ord. For Herrens ord står fast til evig tid. Jesus sier i Matt 24,35 "Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal aldri forgå."
Bibelsitater
 


Gå til Bibelhenvisninger

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

cron