Kvinnen ved brønnen kjente Tegnet.

Her kan det hende at du finner noen gode ord

Moderator: BmOnline

Forumregler
Bibelhenvisninger og salmeversj

Kvinnen ved brønnen kjente Tegnet.

UNREAD_POST BmOnline » Man Des 24, 2018 2:52 pm

Mange mennesker i sekter og tradisjoner skriver uvitende om at Jesus Kristus var en jøde, mens sannheten er en helt annen.

Hvis vi ser på denne påstanden- i Lys av hva Bibelen sier- så lyver de som sier dette.
Jesus Kristus ble unnfanget av den Hellige Ånd. Altså Sin Fars eget blod, ikke noe menneskeblod, ser dere dette?

Hvordan kan menneskeblod være en igjenløser? Ser dere? Det måtte være et SYNDEFRITT offer, noe Jesus Kristus var - fordi det var Guds vilje at Sønnen skulle ofres på Korset og dø for VÅRE SYNDER, dvs syndefallet i Eden. Ser dere?

Han Elsket oss så HØYT at HAN sendte Sin Egen Sønn i DØDEN for at vi skulle slippe- døden, dvs Om han enn dør- skal Han leve Evig. Ser dere? Dette er hva Evangeliet vitner om, fra døden til Livet ved Tro og nåde. Og Gud Selv bodde i Sin Sønn- som var Hans nye Tabernakel da. Men etter Korsfestelsen skjedde et Guds Under og en Profeti gikk i oppfyllelse. Han lovte oss det. Jeg skal være med dere endog i dere inntil Verdens ende, ser dere? Nå er det GUD i OSS som tror ved nåde. Det er hemmeligheten i Bibelen som mange ikke har fått med seg.

Johannes 4,1-26:

Jesus og den samaritanske kvinnen

Jesus fikk nå vite hva fariseerne hadde hørt: at han vant flere disipler og døpte flere enn Johannes. 2 Riktignok var det ikke Jesus selv som døpte, men disiplene hans. 3 Da forlot han Judea og dro igjen til Galilea. 4 Han måtte reise gjennom Samaria, 5 og der kom han til en by som het Sykar, like ved det jordstykket Jakob ga sin sønn Josef. 6 Der var Jakobskilden. Jesus var sliten etter vandringen, og han satte seg ned ved kilden. Det var omkring den sjette time.
7 Da kommer en samaritansk kvinne for å hente vann. Jesus sier til henne: «La meg få drikke.» 8 Disiplene hans var nå gått inn i byen for å kjøpe mat. 9 Hun sier: «Hvordan kan du som er jøde, be meg, en samaritansk kvinne, om å få drikke?» For jødene omgås ikke samaritanene. 10 Jesus svarte: «Om du hadde kjent Guds gave og visst hvem det er som ber deg om drikke, da hadde du bedt ham, og han hadde gitt deg levende vann.» 11 «Herre», sa kvinnen, «du har ikke noe å dra opp vann med, og brønnen er dyp. Hvor får du da det levende vannet fra? 12 Du er vel ikke større enn vår stamfar Jakob? Han ga oss brønnen, og både han selv, sønnene hans og buskapen drakk av den.» 13 Jesus svarte: «Den som drikker av dette vannet, blir tørst igjen.14 Men den som drikker av det vannet jeg vil gi, skal aldri mer tørste. For det vannet jeg vil gi, blir i ham en kilde med vann som veller fram og gir evig liv.»15 Kvinnen sier til ham: «Herre, gi meg dette vannet så jeg ikke blir tørst igjen og slipper å gå hit og hente opp vann.»
16 Da sa Jesus til henne: «Gå og hent mannen din og kom så hit.» 17 «Jeg har ingen mann», svarte kvinnen. «Du har rett når du sier at du ikke har noen mann», sa Jesus. 18 «For du har hatt fem menn, og han du nå har, er ikke din mann. Det du sier, er sant.» 19 «Herre, jeg ser at du er en profet», sa kvinnen. 20 «Våre fedre tilba Gud på dette fjellet, men dere sier at Jerusalem er stedet der en skal tilbe.» 21 Jesus sier til henne: «Tro meg, kvinne, den time kommer da det verken er på dette fjellet eller i Jerusalem dere skal tilbe Far.22 Dere tilber det dere ikke kjenner, men vi tilber det vi kjenner, for frelsen kommer fra jødene. 23 Men den time kommer, ja, den er nå, da de sanne tilbedere skal tilbe Far i ånd og sannhet. For slike tilbedere vil Far ha. 24 Gud er ånd, og den som tilber ham, må tilbe i ånd og sannhet.» 25 «Jeg vet at Messias kommer», sier kvinnen – Messias er det samme som Kristus – «og når han kommer, skal han fortelle oss alt.» 26 Jesus sier til henne: «Det er jeg, jeg som snakker med deg.»
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Dyrets Merke i Endetiden, hva er det?

UNREAD_POST BmOnline » Lør Feb 02, 2019 10:46 am

Ja, mine høit elskede- hva er dyrets merke nå i denne travle tid? Har dere noen sinne tenkt over det? Jo, hvis dere nå ser hva Herren har ADVART oss ALLE imot i Bibelen HANS, nemlig- IKKE ta del i URENT- og Jeg skal ta imot eder.

Så hva er URENT for noe? Det er ikke å ha glemt å vaske sine hender før måltidet, nei.

Hvor mange er det som IKKE vet dette? Flere hundretusener, ja millioner ser ikke dette. Det er så enkelt å se det hvis man ønsker å se i Skriften. Fordi det er i Skriften du finner svaret på dette. Fordi de samler og klumper seg sammen i Tradisjonene som betyr død, ja åndelig død- ved å ta del i dogmene fra Tradisjonene, dvs Kirker, sekter slike som Jehovas Vitner, Pinsevennene, Metodistene, Babtistene, Læstadianerne osv. Hvorfor ser ikke folk dette?

Hadde det hjulpet om sektene og tradisjonene skjønte at de var med den STORE SJØGEN og BABYLON som beskrevet i Bibelen?
Hva sier Bibelen og Guds Ord om dette? Jo, i Matt 25, 1-13 finner dere svaret på det. De 10 jomfruene- hvor 5 hadde olje på lampene og 5 ikke hadde olje. De som ikke har olje havner i følge skriften i ildsjøen. Gud kan ikke bruke døde medlemmer av sektene og tradisjonene, nei Han kan bare bruke levende lemmer i Kristus Jesus, som er på Utsiden av Babylon, Amen!
Fordi slik Eva brakte død over menneskeslekten i Eden, slik gjør også Sektene i Babylon det samme. Men Herren vil bruke ALLE dem som er Lemmer på Hans kropp på utsiden av Babylon- hvor Bruden og Menigheten vil vokse fram, Amen! Uorganisert med andre ord.

Jo, fordi de trur på sektene sine, eller Tradisjonen, eller kirken av stein sine lærersetninger og dogmer. La sitt ansikt lyse over deg osv- tatt ut av sammenhengen- Ser dere? Og de OPPHØIER seg selv- i stedet for å opphøye HERREN JESUS KRISTUS. Der har dere det.

Kom ut av Henne Mitt folk, så dere ikke tar del i hennes synder og får hennes plager- Ser dere- dette er sektene og tradisjonene. VI er blitt advart i bøtter og spann imot å stå i ei død sekt, av Herren som er Ordet og Skriften.

Hele systemet som ligger i verden som sekter og Tradisjoner ender i Endetiden opp med Dyrets Merke. Fordi de IKKE tror på Guds Hellige Ord. Organsiering fører til død, ja åndelig død. Dere som forstår og har ører- bank av støvet fra dine sandaler og gå et annet sted. Herrens Menighet er i ditt hjerte.

Finner du flere som har det slik, da er du i den RETTE GUDS Menighet, Amen!

I Herren Jesus Kristus.

Bjørgulf
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0


Gå til Bibelhenvisninger

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester