Hvem var det som forførte Eva?

Her kan det hende at du finner noen gode ord

Moderator: BmOnline

Forumregler
Bibelhenvisninger og salmeversj

Hvem var det som forførte Eva?

UNREAD_POST BmOnline » Tir Jun 13, 2017 5:46 pm

Om der er noen tvil om hva som hendte da Eva ble forført av slangen, så var det ikke epler som tok oss ut av Edens Have.
Nei, det var ikke frukt, men blod som tok oss ut av den, det hadde ikke noe med epler å gjøre, men sex. Og Eva ble forført av slangen. Eva trodde på 99 prosent av Ordet og falt fordi slangen fortalte en løgn, som var 10 prosent feil. Hadde hun ikke lyttet til slangen, så hadde hun ikke syndet. Slangen fikk henne til å begynne å ressonere- å tenke selv. Ser dere? Akkurat det skal du IKKE gjøre. DU skal tro Ordet, uten å begynne å bøye og bende på det!

2. Kor 11,3. Men jeg frykter for at slik som slangen forførte Eva med sin list, slik vil også deres sinn på en eller annen måte bli fordervet fra den troskyldigheten som er i Kristus.

Merk dere at Kain ikke er av Adam. Bibelen sier at Adam ikke er faren, men at Kain er av den onde. Joh. første brev 3,12. Sannheten er at EVA fødte tvillinger, hvor det ene var befruktet av Adam, og det andre av slangen.
Har en kvinne samkvem med en annen mann innen 12 timer etter første gang, så kan et annet egg bli befruktet. Dette kjenner flere til som har født to-eggede tvillinger. Altså født to som ikke er like som tvillinger.
Men når en kvinne har vært utro, så vil avkommet regnes som mannens avkom. Dette er en tradisjon. Så Eva var utro, hun syndet, fordi hun ikke trodde på Guds Ord, og lyttet til slangen. Så det var vantro som gjorde at hun falt.

Nå måtte man i GT ofre blod, ikke frukt- slik Kain trodde. Dette hadde Abel en åpenbaring om fra Herren, så han ofret blod, da ble Kain misunnelig og vred på Abel og drepte ham. Så dere ser Abel var av Gud, og derfor åpenbaring. Kain av satan, hadde ikke det, derfor epler, og derfor misunnelig.

Sex var fra begynnelsen av synd : Judas brev 1, 23. Men forplantingen mellom mann og kvinne er Bibelsk, det er lysten på sex som er synd.
Men Faderen tilgir oss dette, fordi det var Han som skapte oss. Og vær oppmerksom på at den som lever i TRO, ikke synder. Fordi Jesus står som en "støtdemper", Gud ser da bare Sin Sønns blod og ikke den troende. Derfor er de som er kommet til Troen også bevart i Kristus Jesus, og kan aldri falle fra. Joh 10:28. Joh 5,24: Den som hører Mitt Ord og tror på Ham som har sendt Meg, skal ikke fortapes, men få Evig Liv, Amen! Troen kommer av å høre Guds Ord. Når du tror, da er du frelst og ved tro og nåde er du født på ny, Amen! Ef 2,8.

Merk dere at JV ord, eller PV sine ord ikke duger. Ta ikke del i urent, og Jeg skal ta imot eder, sier Herren!

BmOnline


Sist flyttet til topp av BmOnline den Tir Jun 13, 2017 5:46 pm
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til Bibelhenvisninger

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron