Homofili, er det nevnt i Bibelen?

Her kan det hende at du finner noen gode ord

Moderator: BmOnline

Forumregler
Bibelhenvisninger og salmeversj

Homofili, er det nevnt i Bibelen?

UNREAD_POST BmOnline » Tir Jan 13, 2009 11:43 am

Mange hevder at det ikke er nevnt. Men hvis vi ser hva som står skrevet, så er ikke selve ordet homo brukt, men handlingen er så absolutt nevnt flere steder i Skriften:

Derfor overgav Gud dem til skammelige lyster; for både deres kvinner forvendte den naturlige bruk til den unaturlige, og på samme vis forlot også mennene den naturlige bruk av kvinnen og brente i sin lyst efter hverandre, så at menn drev skjenselsverk med menn, og fikk på sig selv det vederlag for sin forvillelse som rett var.
Rom 1:26-27

Eller vet I ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? Far ikke vill! Hverken horkarler eller avgudsdyrkere eller ekteskapsbrytere eller bløtaktige eller de som synder mot naturen, eller tyver eller havesyke eller drankere eller baktalere eller røvere skal arve Guds rike.
1Kor 6:9-10

likesom Sodoma og Gomorra og byene deromkring, som på samme måte som disse drev hor og gikk efter fremmed kjød, ligger for våre øine som et eksempel, idet de lider en evig ilds straff.
Jud 1:7

Hos en mann skal du ikke ligge som en ligger hos en kvinne; det er en vederstyggelighet.
3Mos 18:22

Homoseksualitet
3Mos 18,22

"Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom."
3Mos 20,13

"Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem."
1Sam 18,1

"Da Jonatan hadde hørt samtalen mellom David og Saul, kjente han seg straks knyttet til David, og han fikk ham så kjær som sitt eget liv."
1Sam 20,30

"Da ble Saul rasende på Jonatan og sa til ham: "Du sønn av en dårlig og gjenstridig kvinne! Var det ikke det jeg visste at du har utvalgt deg denne Isai-sønnen til skam for deg selv og til skam for din mor som fødte deg."
2Sam 1,26

"Bittert sørger jeg over deg, Jonatan, min bror! Jeg hadde deg inderlig kjær. Din kjærlighet var mer verd for meg enn kvinners kjærlighet."


Er det nå noen tvil om hva Bibelen sier om det?


BmOnline
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Homofili, er det nevnt i Bibelen?

UNREAD_POST BmOnline » Tor Apr 07, 2016 8:36 am

Bispemøter om Homo vigsling i kirkene.

Om dette er å si, siden kirka skulle følge Guds Ord, så skjønner alle at den IKKE gjør det.

Det er meget synd om disse lesbe- og homse- prestene som går imot Guds vilje. Vi får be om at de ikke havner i ildsjøen.

Men de vet selv at de bygger sin tro på sandgrunn, da Bibelen aldri har lært bort en slik villfarelse.

Samtlige biskoper og prester i kirkemøtet som går imot Guds Ord, det står skrevet at det var bedre om de fikk en møllesten om sin hals. Husk, HAN er den samme i går, i dag- ja til evig tid. Heb. 13,8. Men tenk det dere, de prester og biskoper som innfører satans politikk i kirka- vi har sett det helt tilbake til 1920 tallet- hvor de med horn i panna har revet ned kristendommen i kirka. Men husk, kristendommen er i hjertet hos individene, og biskoper og prester som bryter Guds Ord, har INGEN kraft fra Jesus Kristus. Det er satans disipler!

jesus kristus.jpg
Dagens biskoper sier, miraklenes tid er forbi, tenk det dere- de tror ikke.


Derfor vik ifra dem- mine høyt elskede!


Bjørgulf Mortensen

I Herren Jesus Kristus.
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Herren passer på sine

UNREAD_POST BmOnline » Tir Jun 13, 2017 5:40 pm

Ja, Herrens velsignelse og takk og lov for Hans miskunn og nåde. Herren har stor kjærlighet til dem som har gudfryktighet , ja Han passer på dem som en hønemor tar vare på sine kyllinger. Det finnes ikke en så stor omsorg i denne verden. Amen!

Nå skal jeg berette for dere om en hendelse som skjedde i 2007. Jeg ba for syke. De syke kom til meg og ville ha forbønn.

Så var det en frøken som ikke likte dette, og ba meg slutte, du vet hun visste ikke bedre. Eldre folk flokket seg rundt meg.

Så to uker etterpå kom den samme frøkenen til meg og sa, Jeg har fått kreft, kan du be for meg, ba hun. Ja, dere kan tro jeg tenkte mitt. Jeg var klar over hvorfor hun hadde fått kreft, og jeg svarte: Det er ikke min vilje at du har fått det, og det er heller ikke i min vilje å ta det bort, men jeg skal be Far om Han kan gjøre det i Herren Jesu Kristi navn. Så ba jeg for hennes helbred i Herren Jesu Kristi navn, Amen! Det er kraft i en troendes bønn. Og det står skrevet i Mark 11,24 Derfor sier jeg dere alt det dere ber om i deres bønner- tro at dere mottar det, og dere skal få det. Amen!

Bjørgulf M.


Sist flyttet til topp av BmOnline den Tir Jun 13, 2017 5:40 pm
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0


Gå til Bibelhenvisninger

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron