Aftenpostens sensur og pressestøtten

Media i Norge formidler for det meste løgn og bedrag til det norske folk. Dem er bekjent av å formidle brød og sirkus. Både i aviser og speiselt i TV. Og denne rollen er de meget bekvemme med?

Den røde og blå aksen i politikk har nå blitt så like som to dråper vann- og der finnes IKKE noe forskjell på dem, akkurat det samme har skjedd hos pressen. Ingen forskjell på dem. De lyver alle så de tror på det selv.
Avisene får således betalt 12 milliarder kroner pr år- for å sove på jobben, noe de har gjort glatt siden statskuppet den 10. januar, 1940.
viewtopic.php?f=43&t=3292
Forumregler
Drapsforsøket på William Nyggard må få høyere prioritet og oppklares, ja like stor oppmerksomhet som Nokas ranet.

Aftenpostens sensur og pressestøtten

UNREAD_POST BmOnline » Man Nov 02, 2015 5:12 pm

Avatar
Norulv Øvrebotten • for 16 timer siden

Som gammel redaktør og kollega med Per Edgar Kokkvold er jeg enig med ham i kritikken av pressen, men Kokkvold er som vanlig for mild. Det står langt verre til enn han forteller.

Dekningen av den ukontrollerte innvandringen i det siste er bare ett av en rekke kritikkverdige forhold de siste fire årene. Både journalistikken knyttet til den norske deltakelsen i bombingen av Libya tilbake til middelalderen i 2011, og dekningen av terroren og massedrapet her hjemme samme året, står til stryk. Pressen har gravd over i stedet for å grave opp.

I Norge er ikke pressen fri. Den er avhengig av staten, og det gjenspeiler seg i journalistikken. Når målet for eierne av mediene er å oppnå størst mulig profitt, blir det altfor ofte valgt redaktører uten ryggrad som bøyer seg for dette kravet på bekostning av å utøve sant håndverk som kan opplyse befolkningen.

Denne servile holdningen innebærer å være altfor lojal mot staten, som subsidierer og finansierer mediene i stort omfang her i landet. Direkte eller indirekte.

Pressen er mer og mer blitt integrert med hva den skulle ha vært en vaktbikkje mot. Det mediepolitiske komplekset er skapt. Det er alltid politisk korrekt. Noe en sann presse aldri skal være.

Den direkte og indirekte pressestøtten er til fra makthaverne for nettopp å kjøpe seg lojalitet. Å opprettholde en differensiert presse er bare et mål som benyttes i festtaler av statsråder og kunnskapsløse folkevalgte. Virkeligheten er en annen. Resultatet er som en følge blitt stadig mer enfold i stedet for mangfold i nyhetsdekningen. Med andre ord er utfallet det stikk motsatte av hva som er det erklærte målet med støtteordningene.

I USA har du Obamamedia. I Norge har du Journalistisk Venstreparti. Ingen av delene har mye med fri og kritisk journalistikk å gjøre. Når før så toneangivende presseorgan som VG og TV 2 er blitt mer opptatt av å finne feil med folket enn feil med makten, slik du har sett eksempler på siste året, er det på tide å få pressen på rett spor igjen. Så den igjen kan bli en fjerde makt i staten og ikke lenger være så sterkt integrert med de tre statsmaktene som skal styre landet.

Svikten i å forsvarlig dekke og analysere den nåværende massive innvandringen som truer norsk kultur, verdier og velferd, terroren 22. juli og Libya-krigen, er så stor at bare disse tilfellene tilsier en hestekur. Tiden er for lengst kommet til å skille stat og presse her i landet og gjøre skottet mellom dem vanntett. Følgen vil være å sanere pressen og gjennom en kreativ destruksjon kunne få bygget opp noe som er mer til å stole på og liv laga på egenhånd.

Denne prosessen tror jeg vil tvinge seg fram som følge av utviklingen i tiden fremover. Jeg er stygt redd for at befolkningen har fått det mediepolitiske komplekset opp i halsen for lenge siden, og det skal ikke mange skandalene til før tålmodigheten er slutt for godt.


Rita Babs Egle Norulv Øvrebotten • for 16 timer siden

Dette er de beste innlegget jeg har lest, bedre enn Kokkvold sitt, selv om det også var bra.


Avatar
Hilde Årdal Norulv Øvrebotten • for 7 timer siden

Kan du redegjøre for hva du legger i indirekte pressestøtte?

Kan du si litt om hvem som får og ikke får pressestøtte (dette blir vel den du kaller direkte), og spesielt opplyse om hvilke av de 'store' mediehusene som ev får pressestøtte eller tilskudd fra staten? Som eksempel kan en jo nevne Firda (Florø), der du en gang skal ha vært redaktør, hvor mye pressestøtte får denne avisa og vil dem bestå uten?

Sanering av pressen og vanntette skott mellom stat og presse, skal visst så iflg deg gjennom en kreativ destruksjon gjenoppstå og gi oss som folk en presse som er mer til.å stole på og liv laga på egenhånd. For meg høres jo det tr nesten ut som om det er en eller annen gudebenåddet hånd til stede i prosessen, og ettersom VG vel er blant de mediehus som på sett og vis leder an, så lurer jeg litt på hvordan du ser på avisens redaktør, Tory Pedersens, ledsagerrolle på Stortingets Slottsball.

Da en finner en god del stoff når en Googler deg på nett og det er lett å bli en smule forvirret mht mulige og/eller umulige koblinger, ja, så ber jeg i første omgang om svar på om du er frimurer, om du i relativt stor grad er opptatt av det som kalles konspiradjonsteorier og om du med din tette tilknytning eller bakgrunn til/ i statsapparatet på sett og vis kjenner forholdet mellom stat og presse på deg selv (det får være nok).



Avatar
Dagfinn Klausen Norulv Øvrebotten • for 6 timer siden

Takk skal du ha. Som alltid, konkret og rett på sak.

Sitter imidlertid med en krypende følelse at noe er i ferd med å skje, som Aftenposten har fanget opp, og er i ferd med å tilpasse seg gjennom å åpne for konkret kritikk i debattfeltet, og derigjennom aktivisere debattanter som ikke har sett det interessant å delta på en stund.

Spørsmålet mitt er da? Har de endelig insett det mange har forsøkt å formidle i årevis, eller forsøker de å kjøpe fornyet kredibilitet for neste fase i det Geopolitiske spillet som pågår?

I fall det siste, er jeg redd vi står i på terskelen av en utvidet konflikt, der Norge, som medlem av NATO, ikke slipper unna.



Avatar
Norulv Øvrebotten Dagfinn Klausen • for 4 timer siden

Det er veldig mye som er i ferd med å skje bak kulissene nå, og det mediepolitiske komplekset skal få det tøft fremover.

Jeg skrev et saklig og utfyllende svar til Hilde Årdal nedenfor, men det ble sensurert av Aftenpostens redaksjon. Så jeg har sagt mitt i denne diskusjonen. De som vil lese sannheten om Norge finner meg på Facebook og Google+.

Ifølge redaktør Gunnar Stavrum i Nettavisen blir mediene subsidiert med over sju milliarder kroner fra statskassen hvert år, og støtten til en papirjournalist er dobbelt så stor som til en bonde. Dette forklarer mye av den lave takhøyden.

Jan Erik Ellingsen Norulv Øvrebotten • for en time siden

Takk for utfyllende kommentar Norulv. Enig med en annen under her om at din kommentar var bedre enn selve artikkelen. De samme svakhetene innen media finner vi igjen i klimajournalistikken der samtlige norske medier opptrer som de reneste klimahjernevaskere: -Den gode klimahypokonderen skal formes og tuktes til den rette klimaangsten og være tro mot klimaprofitørene. Ett hederlig unntak er tidligere forskning.no journalist Kristin Straumsheim Grønli (nå frilans) og Gerhard Helskog. I utenlandske medier er det en helt annen virkelighet, slev om MSM dominerer...

Kommentar BmO:

Ja, det viser seg at kamelonene (globalistene) "arbeider" mens de sover! Skjønt arbeide er et fremmedord der i gården.
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til Media

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron