Alle skylder på alle.

Våre rikspolitikere skryter av at vi har et demokrati. Men så viser det seg at vi aldri har hatt det.
Forumregler
Når det viser seg at våre folkevalgte ivaretar fremmede interesser i stedet for nasjonens, hva skal vi så gjøre? Jo, vi har plikt på oss å forsvare våre grunnlovgitte rettigheter, §1 i Norges Grunnlov.

Derfor MÅ vi gå til Riksrett, som har tilbakevirkende kraft!

Alle skylder på alle.

UNREAD_POST BmOnline » Lør Sep 02, 2017 8:25 am

Alle skylder på alle.

Påstanden fremkom i et leserinnlegg i byens lokalavis like før påske 2012. (Altså noen år tilbake). Vedkommende var rett og slett lei av galskapen som lenge hadde foregått i Halden-politikken.
NOEN særlig bedring er heller ikke sett senere.
(Ikke bare lokalt, og nasjonalt -
MEN i høyeste grad også globalt – foreligger problemet). Overskriften er derfor fullt ut dekkende for tidens kaotiske tilstander som den øvrige befolkning har blitt utsatt for i årevis av politikere og byråkrater.
(Og, jeg er fristet å føye til - en del redaktører. Heldigvis – ikke alle).

FOKUS i seneste år har riktig nok vært rettet mot ordene ”demokrati” og ”frihet”. MEN – hva er det vi opplever – egentlig? Svaret på det spørsmålet, tror jeg vil overraske svært mange.

FAKTA omkring ordene er nemlig det stikk motsatte. Og i denne forvirringens tid er behovet derfor fullt til stede for enda mer avsløring, og flere opplysninger om hva et reelt demokrati må innebære.
BEFOLKNINGEN har nemlig i lang tid rett og slett blitt rundlurt, og blitt tutet ørene fulle med propaganda og villfarelser, som har ført oss alle langt inn i et kollektivistisk, politisk SYSTEM, enten man velger å kalle systemet fascistisk eller kommunistisk.

(Det blir jo hipp som Happ. Og like galt).

UANSETT: Det systemet må vi ta sikte på å komme oss ut av. Og det litt brennkvikt – hvis vi mener noe oppriktig med frihet. Det mener i hvert fall jeg, som tilårskommet stabeis og nordmann.
ANDRE har i dag kanskje et annet forslag på spørsmålet til vedkommendes spørsmål: Hva må gjøres?
MITT forslag er i utgangspunktet kort og greit, men neppe populært. (Spesielt blant politikere og byråkrater). For den øvrige befolkning vil forslaget derimot løse mange problemer, og forslaget går i korthet ut på følgende: La private, frittstående rasjonaliseringsfirma fremsette forslag om nødvendige grep i den sammenheng. (Har andre noe bedre forslag – så kom med det!).
TIDENS uføre gjelder som antydet også andre steder. Derfor må flere reagere på sitt hjemsted - for etablerte partipolitikere våger neppe. De er prestisjebundet, og har dessuten bidratt til det hele. (Ja, jeg har sett påstander i den sammenheng som er særdeles alvorlige for de involverte).
Jeg viser for eksempel til nettsidene http://grunnlovens-vektere.com og http://www.bmonline.no som mer enn antyder hva som har foregått. (Riktig nok i demokratiets navn). MEN, det resulterende SYSTEMET er slett ikke demokrati. Tvert imot! Bruk derfor sommeren til grundig tenkning foran høstens Stortingsvalg! OG – TENK, så det knaker!

Thorbjørn Andersen.
Halden.


Sist flyttet til topp av BmOnline den Lør Sep 02, 2017 8:25 am
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til Har vi et demokrati?

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron