Du må ikke have andre guder

Amerikanerne ville lære muslimene å pisse beint, se hva som nå skjer der borte i "bombekrateret"!

Du må ikke have andre guder

UNREAD_POST BmOnline » Man Nov 20, 2017 10:52 pm

Gertrud

"Du må ikke have andre guder"
Lærere lod nogle elever undervise andre i klassen om islam

KRISTIANSTADSBLADET NB 22 maj 2010
"Hallo allesammen, nu skal vi be` til Allah!"
http://www.kristianstadsbladet.se/krist ... -om-islam/

Hvad er meningen? Hvordan kan pædagoger tro, at de har ret til at påvirke børns sind og missionere? Hvordan kan man ignorere forældreretten til at give sine børn den opdragelse og det livssyn, de måtte ønske? Kan man ikke bare fylde dem med politisk propaganda, men også med religiøs? Skal de tilslutte sig Jehovas Vidner eller mormonerne? Eller hvad med det mere exotiske - kaste sig næsegrus for Allahs brutalitet? Eller hvad med direkte kriminel opdragelse? Lære tyvenes bedste tricks fra barnsben?
Hvad bilder pædagogerne sig ind og hvilke politikere støtter dem?


"I dag skulde eleverne fra Næsbyskolen i Kristianstad i Skåne fortælle om deres traditioner..."
FREJA ANDERSSON

- I dag skal I lære lidt om islam. Mange elever her på skolen kan meget om kristendommen, eftersom de må læse om det her. Nu vil de lære jer lidt om deres traditioner og deres religion, fortæller lærer Valla Wellman fra Næsbyskolen til eleverne fra Næsby- og Rønnowskolen.
På gulvet i klasseværelset har man rullet et muslimsk bedetæppe ud. Midt på tæppet ligger der et kompas, som peger mod Mekka, muslimernes hellige by. Med hjælp af Dragam Alwe og Abbas Radhi fra Næsbyskolen skal klassen få lov at bede. Samtidigt som Dragam Alwe læser bønnen op, gør Abbas Radhi de bevægelser, der hører til. Resten af klassen gør dem efter. Klassen får også lov at prøve muslimske hovedbeklædninger. Pigerne prøver sjaler og drengene "topi". Det er første gang, at Wilma Nilsson fra Rønnowskolen har et sjal på. - Det føles mærkeligt. Jeg er ikke vant til det.
Næsbyskolens elever viser også en film, de har lavet, hvor de fortæller om islam. Til sidst bydes der på godter fra Irak.
- Jeg vidste ingenting om islam inden jeg kom her. Men nu kan jeg lidt mere, siger Josefin Wiese fra Rønnowskolen.
Valla Wellin og Ingrid Rosander, begge lærere på Rønnowskolen, har i fællesskab fået denne idè til at integrere eleverne indbyrdes.
- Udbyttet fungerer vældigt fint. Nogle elever er begyndt at omgås privat, siger Ingrid Rosander.


Sist flyttet til topp av BmOnline den Man Nov 20, 2017 10:52 pm
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til Utenrikspolitikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron