Saken om R Ingebrigtsen og Pia Svensgaard

Mange av påleggene som kommer til kommunene fra sentralt hold er pga den ulovlige innførte EØS-avtalen. EU-direktiver er i strid med Norges Grunnlov da det er nordmenn som skal lage lover for Norge. Det er et svik og et forræderi imot nasjonen og folket vi er vitne til skjer. Nå må det en riksrettssak til mot svikerne på stortinget og i Regjeringen. http://bmonline.no/html/wetland.html
Forumregler
Merk dere at rikspolitikerne vil ha vekk kommuner.
Her kan dere lese årsaken til hvorfor de vil fjerne kommunene:
http://grunnlovens-vektere.com/html/sammen.html

Saken om R Ingebrigtsen og Pia Svensgaard

UNREAD_POST Tommy Rossing » Ons Des 05, 2012 6:11 pm

Roger Ingebrigtsen sak står ikke om ei kvinne eller to. Det står om mer, politikk, ikke bare på lokalt plan, men på nasjonalt plan. For en kort tid siden gikk han til angrep på fiske giganten Aker Seafoods og deres overgrep på fiskerne opp langs Norskekysten. Han nærmest forlangte dem fjernet fra landsdelen og kvotene som dem hadde tilranet seg skulle tilbakeføres til kystbefolkningens fiskere.

Dette er noe som skaper innvirkninger, ikke bare lokalt, men langt inn i Stortinget. Denne uttalelsen ble selvfølgelig oppfanget av mange på lokal plan, siden dette ble skrevet i media. Den farligste sitter i Fylkestinget og har stor makt, nemlig Pia Svensgaard. I mine øyner kan det se ut til at hun tok fatt i dette, fikk 25-åringen til å ringe samboende til Martin Henriksen, opplyste henne om forholdet, og så var alt i gang. Dette gjelder ikke "upassende" forhold til en kvinnelig medlem av partiet, det gjelder noe langt større, og det visste Roger Ingebrigtsen.

Jeg tar med et innlegg i dagens Nordlys, som blant annet belyser Pia Svensgaard politiske trekk i korthet.

ARBEIDERPARTIETS MORAL.

Av Aage Hamnvik, gammel mann med gammeldags moralske holdninger.

I disse dager med stor medieoppslag om Roger Ingebrigtsen og hans påståtte forsyndelser, nevnes innimellom ordet og/eller begrepet moral. Arbeiderpartiets moral. Moral hos partimedlemmer og de som styrer partiet i Troms. Ja, hvordan ligger det an med moralen i dette partiet?
Er gammelt ordtak heter at heleren er ikke bedre enn stjeleren. I gamle dager ble vi unge opplært til å tro at vi måtte holde vår sti ren slik at vi ikke mistet tillit hos våre medmennesker. Ja,det var i gamle dager det. Nå synes nye lover å gjelde.
Jeg vil påstå at Arbeiderpartiet i følgende sak synes å være en heler, eller mer enn det.
I sin tid skiftet Pia Svensgaard parti fra SV til AP. Ikke noe galt i å skifte parti. Men denne damen gjorde dette kort tid etter et valg., etter at hun var valgt inn i kommunestyret i Tromsø på SVs liste.
Ved dette valget hadde SV og AP inngått en samarbeidsavtale som blant annet gikk ut på at AP skulle ha ordføreren og SV varaordføreren etter valget. SV valgte Pia Svensgaard som sin varaordfører. Da alt dette var klar og vel i havn, var det at Svensgaard skiftet parti og "stjal" varaordførervervet med seg til Arbeiderpartiet.
Hun sviktet med andre ord velgerne og sine samarbeidspartnere i SV. En som svikter ble i gamle dager-da jeg var ung for 60-65 år siden-kalt sviker.
Men ble hun behandlet som en sviker i sitt nye parti, Arbeiderpartiet? Langt i fra ikke. AP oppførte og oppfører seg som en heler som nyter godt av "tyvegodset", slik jeg ser det. har avansert i AP-systemet fra det ene viktige tillitsvervet til det andre. Hun vil med denne farta snart ende opp som landets nye Statsminister med en svikefull fortid.
Hvor er Arbeidepartiets moral i denne saken? Mange med meg vil kalle dette en opplagt umoralsk handling som viser at vedkommende person ikke er å stole på. En handling som viser at vedkommende har en svekkelse i sin dømmekraft. En person med en fortid som ikke burde være heftet til Arbeiderpartiet.
Med Troms Arbeiderpartis tilsynelatende likegyldige holdning til moralske kvaliteter, ville det ikke forbause meg om det skulle falle ut flere lik av skapet.

Ut av dette, da er det ikke umulig at den samme dama kan involvere seg i en slik sak, bare for å oppnå å fjerne personer som har for henne upopulære meninger. Hun er vel som i andre saker som hun totalt har misset i konkurranse-utsettings direktivet, når det gjelder transport i vårt fylke, både på land og til sjøs. Også hennes innspill i salget av Troms kraft.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/trom ... /1.8354422

Kommentar BmO:
Ja, det er slike pier vi ikke ønsker oss i dette landet. Pia Svensgaard skulle vært fjernet straks.

viewforum.php?f=83
Tommy Rossing
 

Re: Saken om R Ingebrigtsen og Pia Svensgaard

UNREAD_POST Skipper » Tir Des 11, 2012 8:24 pm

Ja dette henger jo bare ikke på greip. Fatter og begriper ikke hva galt Ingebrigtsen har gjort denne dama. Ho var jo "lovlig" da dette skjedde, og når hun da etter 8 år kommer ut og forteller om dette, ja da må det være helt andre grunner som ligger bak? Trolig har noen i AP bestemt at Ingebrigtsen måtte fjernes fordi han satte seg opp mot denne Røkke som herjer med sine trålere langs kysten vår og tømmer hele havet for fisk. Ja i dette landet er det ingenting som forundrer meg lenger 8) :o 8) 8) :mrgreen:
Skipper
 
Innlegg: 4
Registrert: Tir Des 29, 2009 9:42 am
Norsk er best: 0


Gå til Lokalpolitikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron