LKAB og ny Frydenlundforbindelse i Narvik

Mange av påleggene som kommer til kommunene fra sentralt hold er pga den ulovlige innførte EØS-avtalen. EU-direktiver er i strid med Norges Grunnlov da det er nordmenn som skal lage lover for Norge. Det er et svik og et forræderi imot nasjonen og folket vi er vitne til skjer. Nå må det en riksrettssak til mot svikerne på stortinget og i Regjeringen. http://bmonline.no/html/wetland.html
Forumregler
Merk dere at rikspolitikerne vil ha vekk kommuner.
Her kan dere lese årsaken til hvorfor de vil fjerne kommunene:
http://grunnlovens-vektere.com/html/sammen.html

LKAB og ny Frydenlundforbindelse i Narvik

UNREAD_POST BmOnline » Fre Aug 02, 2019 6:48 am

Herr Redaktør, ber om spalteplass i forbindelse med et avisinnlegg i Fremover den 6. feb.- om LKAB og adkomstvei igjennom privat bebyggelse på Framnes i Narvik.

Jeg er målløs over “ulvene som fråtser i lammekjøtt” om dagen i avisa Fremover, den nye Frydenlundforbindelsen. Både kommunen og LKAB.

Det er jo nødvendig at man får en ny forbindelse, men hvorfor igjennom et etablert gammelt privat boligstrøk? Hva er argumentene for at dette skal skje på bekostning av alle de berørte parter i privat regi? Jo, kostnader og omkostninger-.

Vi kan løfte bilkket et lite øyeblikk over til Kiruna. Her vet vi at “søta bror” har et milliardsluk på gang, nemlig å flytte hele Kiruna by. Ja vi snakker om omkostninger. Billig?
Vi kan ta den i forbindelse med, hva det vil medføre til økt inntjening for LKAB på sikt? Klart det koster, men dessbedre smaker det. De får viljen sin, men de må belage seg på å betale.

Vi kan igjen se til en pølsebod ved Brugata, som tilfeldigvis stod ugunstig til, joda- den koster sikkert ikke mer enn 250.000 kr. Men eieren kasserte glatt inn 5, 3 mill kr for den.
Altså- en gang til- betal så det svir- og du får fram et smil. Jeg er helt enig med beboerne i Tunnelveien- og skjønner meget godt at deres boligstrøk som løsning ikke er populær.

Når jeg tenker på de stakkars boligeierne der veien planlegges i Tunnellveien, så tenker jeg- hvor stor blir ikke taksten for de husene som berøres? Jeg ville ikke bodd i den gaten med den store trafikkmengden og bråket en blir til del av dette. Og hadde jeg sett i krytallkula at det skulle bli en slik fredselsåre forbi mitt soveromsvindu, da hadde jeg ikke bygd hus der, eller flyttet dit.
Hva skulle ikke disse eiendommene bli verd, når vi ser på en pølsebod til kroner 5, 4 mill i Brugata? Jeg tipper på at det minste huset i Tunnellveien vil få en takst som ikke er under 25 mill. Nå snakker vi om virkelige verdier-. Det kan neppe kjøpes for penger, men da kan de som bor der kjøpe seg en ny tomt og få bygget seg et nytt hus på et annet sted, langt bort ifra støvet og støyen i Tunnelveien. Jau, sett heller alle kluter til for at det blir satt fart i Alleen, de slipper da å flytte hele Narvik.


Bjørgulf Mortensen


Sist flyttet til topp av BmOnline den Fre Aug 02, 2019 6:48 am
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til Lokalpolitikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron