Arbeidslivet – et liv uten arbeid?

Mange av påleggene som kommer til kommunene fra sentralt hold er pga den ulovlige innførte EØS-avtalen. EU-direktiver er i strid med Norges Grunnlov da det er nordmenn som skal lage lover for Norge. Det er et svik og et forræderi imot nasjonen og folket vi er vitne til skjer. Nå må det en riksrettssak til mot svikerne på stortinget og i Regjeringen. http://bmonline.no/html/wetland.html
Forumregler
Merk dere at rikspolitikerne vil ha vekk kommuner.
Her kan dere lese årsaken til hvorfor de vil fjerne kommunene:
http://grunnlovens-vektere.com/html/sammen.html

Arbeidslivet – et liv uten arbeid?

UNREAD_POST BmOnline » Ons Des 10, 2014 6:03 pm

Arbeidslivet – et liv uten arbeid?

Spørsmålet stilles etter oppslaget i Aftenposten og Halden Arbeiderblad, 3. desember.

FAGFORBUNDET hadde underskrevet oppslaget som var rettet mot Høyre og Frp – med påstander som absolutt bør diskuteres. Det er jeg helt enig i. MEN – hvorfor ikke samtidig føye til det som berører spørsmålet i overskriften? Det er jo en klar sammenheng.

PROBLEMET har etter hvert kommet til syne også her i landet. Og ikke vet jeg – men tror at vedkommende hadde nødvendig nytenkning i tankene – da hun skrev artikkelen ”Ta modige valg!”. (Konserndirektør Kristin Skogen Lund, Aftenposten, 12. 10. 2012).

Hun skrev allerede den gang blant annet følgende: ”Opp gjennom min arbeidskarriere har jeg møtt flere mennesker som nettopp har turt å stille spørsmål ved etablerte sannheter og utfordre det bestående.”

NÆRINGSLIVET er etter undertegnedes mening nettopp der hvor en fornuftig løsning er å finne på det uføret som er i tiden.

TEKNOLOGISK utvikling – og bruk av stadig mer automatisering – minsker behovet for manuell arbeidskraft i produksjonen.

SAUGBRUGS i Halden er et nærliggende eksempel som jeg kjenner relativt godt, som tidligere ansatt. Der har man stadig redusert arbeidsstokken – nettopp på grunn av det som er antydet.

OG – er det så galt? Jeg mener nei. Hva mener andre?

Thorbjørn Andersen.
Halden.
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2601
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til Lokalpolitikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron