Lite liv i Haldenpolitikken.

Mange av påleggene som kommer til kommunene fra sentralt hold er pga den ulovlige innførte EØS-avtalen. EU-direktiver er i strid med Norges Grunnlov da det er nordmenn som skal lage lover for Norge. Det er et svik og et forræderi imot nasjonen og folket vi er vitne til skjer. Nå må det en riksrettssak til mot svikerne på stortinget og i Regjeringen. http://bmonline.no/html/wetland.html
Forumregler
Merk dere at rikspolitikerne vil ha vekk kommuner.
Her kan dere lese årsaken til hvorfor de vil fjerne kommunene:
http://grunnlovens-vektere.com/html/sammen.html

Lite liv i Haldenpolitikken.

UNREAD_POST BmOnline » Man Mar 06, 2017 6:45 am

Lite liv i Haldenpolitikken.

PÅSTANDEN fremkom i Halden Arbeiderblad, 27. februar under overskriften: ”Haldenpolitikken dør”. Og under teksten var det et bilde av en molefonken politikerforsamling. (Med dårlig samvittighet?) Jeg bare spør. FOR – Det er DIREKTE TRIST når man betrakter hva som lenge har foregått, også i denne byen. (Det er til mager trøst at tendensen i slik utvikling kan spores til også andre steder: Alt for mange administrerer og kontrollere hverandre. Og alle skylder på alle. Så, her kan det bli liv på ALVOR). HYGGELIG?

LESERE- som tror, eller innbilder seg, at dette i så fall blir trivelige tilstander – kan rekke opp en hand! JEG ser ingen… (humre..)

DERSOM lesere tenker seg grundig om – tror jeg at også blåøyde nordmenn må innrømme følgende: Vi har ikke bare blitt lurt lenge av politikere – MEN er lenge blitt lurt - KRAFTIG! (En politisk/ideologisk debatt tror jeg kan være nødvendig for avsløring av humbugen).

GRUPPELEDER – både i Frp og i Ap – kom også med sine synspunkter, som sikkert flere vil være enige i. Førstnevnte ga uttrykk for frustrasjon. Den andre mente politikk er abdisert.

MITT nesevise spørsmål, er derfor enkelt – MEN neppe populært: TRENGER VI TIDENS PARTIPOLITIKERE OG DERES POLITIKK – ETTER HVA SOM HAR FOREGÅTT I MANGE ÅR? (Jeg har bedt redaktøren gi spalteplass for spørsmålet – men hittil ikke sett svar). Kommer?
ANDRE redaktører – hva med dem? Vil de – sammen med ”Jungeltelegrafen” - bidra med FOLKEOPPLYSNING omkring tidens, førte nazipolitikk. som er tydelig - også i andre media. For: SOSIALISME, (les: nazisme/kommunisme – er IKKE DEMOKRATI – men DIKTATUR).

Thorbjørn Andersen. Halden.
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2601
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

FAMILIEN – den siste skanse

UNREAD_POST Thorbjørn Andersen » Tor Sep 21, 2017 4:14 pm

FAMILIEN – den siste skanse

Lesere som har et klart grunnsyn på den vestlige, og tradisjonelle familiestruktur – bør sette seg ned, og betrakte hva som EGENTLIG har skjedd i senere tid.. Det er slett ikke hyggelig og oppmuntrende betraktninger for dem - med tanke på morgendagen.
KJERNEFAMILIEN – mor. Far, barn – er det som har vært tradisjon- Inntil de seneste år, der kanskje oppløsning og nedbrytning har vært ekstra merkbart. (Lesere som tviler – kan bare se seg omkring).
OPPLØSNINGEN - er imidlertid en del av strategien som visse krefter bruker, bevisst og kynisk - for å ødelegge nettopp nevnte kjerne. (Det er neppe alle lesere klar over). Derfor skal man være på vakt overfor alle sosialister - uansett politisk farge. (Rød, brun, eller svart). Sjelden. eller aldri, er det noe positivt fra den kanten.

SPESIELT – (og for noen, garantert provoserende) har den såkalte ”frigjøringsideologien” for kvinner vært avslørende. De mest radikale har brukt mange feministknep i den sammenheng for alt det er verdt. (Jeg sikter til den ofte omdiskuterte kjønnskvotering). Er det ikke den beste – uansett kjønn – som bør velges?
SKOLEN – er spesielt viktig i sosialiseringsprosessen. Fra barnehage, og videre oppover i SYSTEMET kan indoktrinering forekomme. (Det minner meg om boken STAT OG KULTUR fra 1974).
FORFATTER av nevnte bok – Henrik Groth – var kjent for sin skarpe penn, noe som følgende sitat viser: ”Siden hele vårt skoleverk og all utdanning klart og tydelig er rettet mot det samme mål, må man undre seg over vårt tålmodige folk. Finnes det virkelig i Norge et overveldende flertall som vil at barnets sjel, skolens mål og de voksnes kultur ganske enkelt skal være Regjeringens og statens instrumenter under et bevisst arbeid for et sosialistisk samfunn?”
(Groth var under 2. verdenskrig - motstandsmann).
LESERE: Kommer det assosiasjoner til dagens nazi-situasjon?

Thorbjørn Andersen.
Halden.
Thorbjørn Andersen
 


Gå til Lokalpolitikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron