PÅL LØNSETH VEDR. TIGGING OG FOLKEVILJEN.

Her er innlegg fra leserne om fremmedmixen som rikspolitikerne tvang på folket, imot deres vilje.
Det er en stor urett å fjerne en nasjon, uansett om det er Afrika eller Norge. Ingen har rett til å forfølge folkeslagene og utsette dem for terror.
http://bmonline.no/htm/innva.htm

Moderator: BmOnline

PÅL LØNSETH VEDR. TIGGING OG FOLKEVILJEN.

UNREAD_POST BmOnline » Søn Apr 21, 2013 2:04 pm

SVAR TIL STATSSEKR. PÅL LØNSETH VEDR. TIGGING OG FOLKEVILJEN.
Viser til statssekretærens svar som sto i VG 17.april, der han går i møte med meg i mine påstander om at tigging i Norge er imot folkets vilje, og derfor burde bli forbudt. Han skriver følgende: ”Den som tigger, skader ikke andre og bør derfor ikke straffes. Jeg mener at vi skal holde fast ved dette prinsippet, selv om vi har sett en markant økning i tiggingen i norske byer de siste årene. Både fordi det er riktig, og fordi vi ikke løser utfordringene ved å kriminalisere tigging på nytt” sitat slutt. Hallo Lønseth, hvor langt fra virkeligheten er du egentlig, og hva i all verden skal man gjøre med slike som deg som ikke ser skogen for bare trær? En kan jo virkelig begynne å lure på om dere er satt til å styre, bare for at Norge skal ødelegges og totalt ruineres.?
Ja en kan nesten sammenligne dagens politiske ledelse i Norge med kapteinen og navigatørene om bord på ”TITANIC” som fortsatte ferden med full fart, og det i et havområde der store isfjell fløt omkring, der de hadde fått flere varsel om dette, men til ingen nytte. Skipet gikk med full fart mot sin visse undergang, noe en også ser klart og tydelig i dagens Norge, der ledelsen ikke engang er i stand til å ta imot en advarsel. Og der de burde forlengst lagt om kursen. For tro meg du Lønseth, skadene på landet vil komme. Noe vi allerede nå ser når det gjelder de sosiale kostnadene som eksploderer, etter at også disse tiggerne også får sine fulle rettigheter hos NAV. Og der milliardene ruller raskere og raskere til mennesker som bare skal ha, men som ikke yter det minste tilbake til samfunnet!
Vet ikke Pål Lønseth at det er forbudt å tigge på gata i Romania? Men samtidig er det lov for rumenske tiggere å komme til Norge! Og hva blir da resultatet? Jo, vi får en flom av tiggere fra Romania og andre EØS-land som synes å være godt organisert, og der de kriminelle nettverka følger med i kjølvannet. Og Lønseth ser ikke engang at det største problemet for Norge er EØS-avtalen som han skryter slik av, og som samtidig gir 550 millioner mennesker rett til å flytte hvor de vil – også til Norge – som nå er blitt som en magnet på mennesker fra hele dette området. Der det hele snart bryter sammen av en ungdomsarbeidsledighet som vi aldri tidligere har sett.
Fri flyt av mennesker kan fungere ganske bra dersom landene hadde hatt noenlunde like rettigheter, men det blir til et svært og stort problem dersom et land har trygdeytelser (eller lovlig tigging) enn hva de andre land innafor samme område har. Dette trodde jeg en statssekretær forsto, men her går neppe liv og lære sammen. Enhver må jo fatte og begripe at trygdeshopping og fri flyt av tiggere kommer til å true våre opparbeidede norske rettigheter, og så til slutt hele EØS-avtalen.
Lønseth mener samtidig at jeg tegner et dystert bilde for den sommeren vi står overfor, der han påstår jeg overdriver og gjør tinga verre enn de er. Og så henviser han til at dette bildet stemmer lite med virkeligheten, og minner samtidig om at lommetyverier og innbrudd i Oslo falt markant i første kvartal i år, sammenlignet med samme periode i fjor. Dette som følge av målrettet innsats fra politiet. Å nei Lønseth, det er nok ikke bare politiet å takke for det! Men kanskje er det verdt å minne statssekretæren om at dette er ei tid som det er nokså kaldt i Oslo, og de fleste er godt påkledd, der lommebøker og mobiltelefoner ikke er så lett å komme til, selv for disse profesjonelle lommetjuvene som skifter mellom å være tiggere, lommetjuver og kjeltringer. Kan opplyse om at i Romania blir ungene opplært i dette ”yrket” fra de er 2-3 år, og de blir som rene sirkusartistene i dette faget. Ja som de bokstavelig talt behersker til fingerspissene…

En annen ting som Lønseth glatt overser er at folk gidder ikke lenger anmelde verken lommetyverier eller innbrudd, fordi saken blir henlagt grunnet bevisets stilling. Der man får med seg et skriv om dette, før man er kommet ut av politistasjonen. Dette har jeg er opplevd selv, så det vet jeg alt om. Men det er jo lov å prøve seg, også for statssekretæren som gjerne vil gjøre tinga bedre enn de er, nå i et valgår, der AP ligger svært så dårlig an på meningsmålingene.

Ikke nok med at tigging fortsatt skal gjelde i Norge, men i tillegg lovpriser Lønseth dette Schengen-samarbeidet som innebærer at personer kan passere grensene mellom medlemslanda uten å bli kontrollert. Og det skryter han av, for slikt gagner alle reisende. Men han nevner ikke at de som virkelig har fått alt lagt til rette for seg, det er nemlig de kriminelle som nå kan le hele veien, helt til banken. Dersom det er noen som virkelig har fått alt lagt alt opp i hendene for en grenseoverskridende kriminalitet, så er det vel akkurat de kriminelle. Som nå kan boltre seg over hele Europa, og det uten å måtte vise pass eller ID. Her kan kriminelle fra Nigeria, Chile, Russland og ethvert land utafor Schengen krysse alle grensene. Bare de klarer å komme seg inn i Schengenområdet, så er alle sorger slukket, der alt legges til rette for disse kjeltringene. Og da hjelper det lite at Lønseth minner oss om at vi har et felles register for grensekontroll og intern kontroll. Noe vi også kan se i praksis, der det meste er ute av styring og kontroll, når disse menneskene kan oppholde seg i Norge i årevis, uten at de blir kontrollert en eneste gang.

Så er det bare å håpe at det blir regjeringsskifte til høsten, for da ligger det an til at forbudet mot tigging blir gjeninnført. Både Høyre og FrP har programfestet forbud ved sine landsmøter, noe vi får håpe de står ved når tiden kommer!

Amund Garfors
Ankenes, 21.04.13.
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til ISLAM dreper nordmenn

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron