Emne: Skal grænsen omsider lukkes?

Hvorfor er det bare i utlandet at griske politikere steines og kjeppjages?
Har dere lagt merke til at NRK stadig peker på sex overgrep og pedofili i utlandet? Mens de ALDRI har nevnt med et ord at det er DOBBELT så galt i Norge.

Trodde dere at Ari Behn skjøt seg selv? Å laaangt ifra. Han ble skutt. På samme vis som General C G Fleischer.
Forumregler
Har våre politikere noe å frykte for sitt svik mot folket?

http://bmonline.no/html/eu_69.html
http://bmonline.no/html/stortinget.html
http://bmonline.no/html/grini44.html Norge et demokrati? Ikke få meg til å le...

Emne: Skal grænsen omsider lukkes?

UNREAD_POST Gertrud » Ons Des 30, 2015 7:51 am

Emne: Skal grænsen omsider lukkes?

Ekstra Bladet


29. dec. 2015 - kl. 08:14

Betjente i tusindvis på hemmelig grænse-standby


Hemmelige planer om at indsætte tusindvis af politifolk efter nytår ved den dansk-tyske landegrænse, i havne og i lufthavne

Af: Karsten Gøttler , Kristian B. Larsen

I følge Ekstra Bladets oplysninger skal op mod hver fjerde ansatte i politiets operative styrke på godt 10.000 mand inddrages i ny grænsekontrol, som angiveligt sættes i værk 4. januar.

Den største mobilisering i nyere tid af dansk politi er i øjeblikket ved at blive gjort klar til en massiv kontrol af samtlige grænseovergange overalt i Danmark.

I følge Ekstra Bladets oplysninger skal størstedelen af politiets operative styrke inddrages i kontrollen, som angiveligt kan begynde mandag 4. januar.

En anonym politimand siger i dag tirsdag til Ekstra Bladet, at han har fået oplyst, at over halvdelen af den operative styrke på 6000 mand er i spil.

Siden før jul har politiet været på såkaldt syv dages varsel, hvilket betyder, at der er en uges forberedelsestid, inden kontrollen bliver effektiv.

Årsagen er den svenske regerings beslutning om at indføre id-kontrol ved grænsen fra den 4. januar.

Det svenske kontrolkrav kommer ifølge DSB til at koste en million kroner om dagen. Færgeselskabet HH-Ferries, der sejler mellem Helsingør-Helsingborg, skal betale omkring 100.000 kroner om dagen til vagtselskabet G4S.

Massiv politistyrke
Kilder med nært kendskab til de foreløbige planer siger, at der opereres med et styrketal omkring 2300 mand plus minus 1000. Tallet svinger hele tiden alt efter, hvilke forudsætninger der kommer til at gælde for indsatsen.

Ekstra Bladet har fået oplysningerne bekræftet fra forskellige kilder i politiet. Ingen af dem ønsker dog at stå frem af hensyn til deres stillinger.

Hos Rigspolitiet siger den kommunikationsansvarlige, Thomas Kristensen, at man ikke ønsker at oplyse nærmere om den indvarslede styrke ved den forestående grænsemobilisering.

- På et tidspunkt har der været planer om, at nogle de politifolk, som skal deltage i grænsekontrollen i Sønderjylland, skal indkvarteres på hotelskibe i enten Flensborg eller Sønderborg. Kan du bekræfte det?

- Det er der ikke truffet endelige beslutninger om, siger Thomas Kristensen til Ekstra Bladet.

krdk.jpg
Skal grensene omsider lukkes?

Politiforbundet er bekymret
Hos Politiforbundet udtrykker formand Claus Oxfeldt bekymring for endnu en meget stor opgave for kollegerne.

- Der har i år været et ekstraordinært stort træk på politiet. Det begyndte med attentaterne i København i februar og de efterfølgende store bevogtningsopgaver i længere tid. Og det fortsatte i sommer med en markant forøget indsats i forbindelse med tilstrømningen af flygtninge.

- Du får mig ikke til at sige noget om det aktuelle omfang - ud over at jeg er bekymret, siger politiformand Claus Oxfeldt.

29. dec. 2015 kl. 08:14

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... by/5887674
Gertrud
 

Politisk korrekt

UNREAD_POST Geoffrey Cain » Ons Jan 13, 2016 6:15 pm

Geoffrey Cain

Rebekkavej 5

2900 Hellerup

Den 13. januar 2016 kl. 13.52 skrev Dorrit Wejen <dorritwejen2009@yahoo.dk>:

Politisk korrekt


Nu må DET KRAFTSPARKEME STOPPE!!!! Hvorfor er det at denne nation er endt som en flok blinde høns, der laller rundt og er bange for at tage tyren ved hornene? Igen er to somaliske drenge gået AMOK, og har sparket... nej trampet Bent i hovedet - endda i bussen hvor INGEN gjorde noget.
Dette er hvad Bent selv siger:


"To somaliske knægte kunne ikke slå hårdt nok, så de trampede mig 10, måske 15 gange i hovedet, da jeg var væltet ned på et bussæde i 6A. Hverken 2 granvoksne mænd ved siden af eller buschauffør gjorde noget."

Det hele drejer sig om opdragelse - OG DEN ER FANDEME MANGELFULD I DISSE/VISSE KULTURER. Meeeen, ingen må jo sige noget og ingen tør gøre noget (KUN DF og Inger Støjberg) man kunne jo få at vide af Margrethe Vestager, at man var racist eller fremmedfjendsk.. uhadada nej... JEG VÆMMES!!! og FRISTES til at stemme DF næste gang - NU HAR OGSÅ JEG FÅET NOK! og jeg er FLØJTENDE ligeglad om folk melder fra på min side... svineri KAN ikke tolereres i mit univers!

DEL MEGET GERNE SÅ FOLKET VÅGNER!
Geoffrey Cain
 


Gå til Utenriksnyheter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron