Svensk sommarsong for forsommaren

Forumregler
Ain't misbehavin

Gellert Tamas ”Det är ett besinningslöst hat”

UNREAD_POST BmOnline » Tir Sep 13, 2016 1:58 pm

: Kenneth Sandberg
Sent: Tuesday, September 13, 2016 11:37 AM
To: Mattias Dellert ; Knut Rognerud ; Per Anders Engler ; Per E Andersson ; SVT Aktuellt ; SVT Rapport ; Safa Safiyari ; Marja Grill ; Pär Ivarsson ; Pontus Kinnander ; Nils Hanson ; Martin Sundborn ; Nadja Yllner ; Magnus Svenungsson ; Petter Ljunggren ; Patrick Ekwall ; Jenny Widell ; Steffo Thörnquist ; Per Skoglund ; Åsa Avdic ; Helena Gissén ; Marie Trygg ; Prescilla Haddad ; Marianne Rundström ; Anja Thorkelsson ; Rober Olsson ; Anna Hedenmo ; EU SVT ; Rolf Fredriksson ; Uppdrag Granskning ; Andreas Öbrink ; Ulrika Kärnborg ; SVT Opinion ; TV4 Öresund-redaktionen ; TV 4 Nyheterna ; TV 4 Nyhetsmorgon ; Mats Knutson ; Viveka Hansson ; Mia Lindqvist ; TV4 Malmö
Subject: Fw: Trojanskt föl vid namn Gellert Tamas

From: Kenneth Sandberg
Sent: Tuesday, September 13, 2016 11:36 AM
To: Lisbeth Åkerman ; Anna-Klara Bankel ; Helena Gijertta ; Debatt ; Kristina Hedberg ; Kim Nordberg ; Jan Helin ; Lena Glaser ; Cecilia Persson ; Johan Hagvil (UR) ; Anne Lagercrantz ; Katarina Sandström ; Hanna Stjärne ; Cecilia Gralde ; Claes Elfsberg ; Lennart Persson ; Fredrik Önnevall ; Veronica Gardell ; Jenny Strömstedt ; Olle Palmlöf ; Linda Nilarve ; Sigrid Edsenius ; Örjan Magnusson ; Sharon Jama ; David Oscarsson ; Anders Kraft ; Bengt Magnusson ; Lars Wiklund ; Leif GW Persson ; Kunskapskanalen ; 71000@aftonbladet.se ; lars-goran.svensson@svt.se ; kalla.fakta@tv4.se ; Lisa Grenfors ; Camilla Kvartoft ; Hasse Aro ; Brottsplats Sverige ; Jenny Alversjö
Cc: gellert.tamas@svt.se
Subject: Fw: Trojanskt föl vid namn Gellert Tamas

From: Kenneth Sandberg
Sent: Tuesday, September 13, 2016 11:30 AM
To: Åsa Ramson ; Ebba Busch Thor ; Magdalena Andersson ; Gustav Fridolin ; Folkpartiet ; Jonas Sjöstedt ; Anna Kindberg Batra ; Erik Ullenhag ; stefan.lofven@socialdemokraterna.se ; info@centerpartiet.se ; KD-Info ; Moderaterna ; Fredrik Reinfeldt ; Annie Lööf ; Carin Jämtin ; Oscar Sjöstedt ; Magnus Olsson ; Christian Krappedal ; Stefan Jakobsson ; Henrik Vinge ; Mikael Jansson ; Martin Kirchberg ; Mikael Eriksson ; Anna Hagwall ; Richard Jomshof ; Kent Ekeroth ; Ted Ekeroth ; Mattias Karlsson ; Jimmie. Akesson ; Joakim Larsson ; David. Lang ; Björn Söder
Cc: Tomas Gellert kontakt
Subject: Trojanskt föl vid namn Gellert Tamas

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23507609.ab
Gellert Tamas: ”Det är ett besinningslöst hat”
En genomarbetad samtidsrapport om hur det demokratiska Sverige kunde bli ett land med Sverigedemokraterna som tredje största parti.
– Ju mer jag har jobbat med det här och sett de rasistiska sajterna och bloggarna inser jag att det är ett besinningslöst hat det handlar om, säger Gellert Tamas.

– Jag har aldrig någonsin varit med om något liknande. Folk är rädda! Till och med gamla klasskamrater säger att de vet vad som kan hända. Ingen vågar framträda med namn – då vet de att SD:s digitala stormtrupper kommer och knackar på dörren. Det är precis det samhällsklimat som det verbala hatet skapar, och det är precis det som hatarna vill.

Gellert Tamas har själv föräldrar som flytt från Ungern. Han är född och uppvuxen på den skånska landsbygden. Hemma talades ungerska och åts ungersk mat. Han berättar att han började prata svenska på allvar först i skolan.

Har du upplevt främlingsfientlighet?
– Det är klart att växer man upp så, på den tiden i Skåne... Den som inte var ”helsvensk” ansågs som konstig. Alla de fördomar och bilder av ”de andra” projicerades på oss få som var ”de andra”. Jag tror inte att det finns någon i Sverige med ursprung i andra länder som inte någon gång fått höra ”Din jävla utlänning” eller liknande.
– Men jag spelade fotboll, det gick ganska bra för mig och det var min väg in i gemenskapen.
.....................

Gellert Tamas föräldrar tillhör ett relativt litet antal från Ungern som gavs skydd i Sverige vid tiden för Sovjets inmarsch i det kommunistiskt styrda Ungern. Få av dessa familjer och deras barn har annat än gott att säga om Sveriges mottagande och om svenska folket. Högst sannolikt har sonen Gellert Tamas åtnjutit samma välkomnande, inte minst som fotbollsspelare bland andra pojkar. Att han också någon gång fått höra tillmälen/öknamn som “jävla utlänning” är knappast mer anmärkningsvärt och konstigare än de bland barn utropade adjektiven om “skåning”, “smålänning”, “bonde” eller annat särskiljande.

Det som dock särskiljer Gellert Tamas från det stora flertalet positiva och tacksamma ungrare som upplever det som en ynnest att ha kommit till just det trygga och välfungerande Sverige, är hans rabiata attacker på de fosterländskt sinnade patrioter som gör sitt yttersta för att Sverige ska förbli den nation som under så lång tid beundrats och avundats i omvärlden. Huruvida Gellert Tamas föräldrar tillhör den stora skara som uppskattade och värderade den svenska demokratin och samhällsmodellen eller om de – föga troligt (?) – fungerat som “trojanska hästar”, kan undertecknad inte bedöma. Mycket tyder dock på att det snarare är “fölet” Gellert som Sverige likt en orm närt vid sin barm..!

Sina totalt perspektivlösa angrepp på försvararna av den svenska nationen och det svenska folkets överlevnad, tar sig uttryck bl a i påståenden om “SD´s digitala stormtrupper som kommer och knackar på dörren”. Till skillnad från Gellert Tamas har undertecknad inpå skinnet erfarit hur omvänt de “anti-rasistiska” stormtrupperna agerat som svar på mitt demokratiska och parlamentariska opinionsarbete mot den bedrivna (mass-)invandringspolitiken. Att Gellert Tamas för sina bokliga alster belönats med diverse utmärkelser och priser, säger mer om senare decenniers utveckling av politisk korrekthet inom massmedierna än om fakta, saklighet och kvalité i skrifterna. Ett förhållande som påminner långt mer om tillståndet i det forna kommuniststyrda Ungern än om det demokratiska, civiliserade och intellektuellt hederliga klimat som tidigare utmärkt Sverige.

Så här långt kan dessvärre konstateras att Gellert Tamas och hans själsfränder varit framgångsrika med sitt projekt att byta ut svenska folket och avveckla den välfungerande nationen Sverige. För våra barn o barnbarns skull vill jag dock både hoppas och tro på att det närmar sig en punkt då den svenska folksjälen med kraft säger “stopp och belägg”!

Det kommer under alla förhållanden att krävas stora åtgärder och många år för att i någon mån återställa vår nation, dess trygghet och välfärdssystem. Och oerhört många kommer obevekligen att ställas till svars för det sabotage man ägnat sig åt. Samtidigt måste givetvis en stor del av dagens ockupanter återbördas till sina respektive hemländer.

Vad gäller personer som Gellert Tamas finns det anledning att pröva huruvida han retroaktivt bör planteras i annan jord än den svenska. Det idag sällsynt klokt styrda Ungern kan förstås svårligen känna sig förpliktigat att återta presumtiva landsförrädare som Tamas Gellert, varför alternativa deportations-mål för denne lär bli ett ämne för diskussion.

//Kenneth Sandberg
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2601
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Har søta bror skjutit redaktøren i Expressen?

UNREAD_POST BmOnline » Tir Sep 05, 2017 6:41 am

Hvad hender i Expressen? Har journalistarna vaknat og tatt pennen i en annen hand?? Jag kan virkeligen inte tro det er sanningen som just pregor ledarsidorna??

http://www.expressen.se/ledare/lat-inte ... a-staten-/


Har Expressen Vaknat??
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2601
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Forrige

Gå til Sound of music

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron