Bønn

Her er et kristendomsforum for brukere fra SOL debatt, som ble lagt ned. Takhøyden er god, og moderator sover aldri.

Bønn

UNREAD_POST BmOnline » Tir Jan 14, 2014 6:45 pm

1 Mos 17,20 Jeg har hørt din bønn for Ismael. Se, jeg vil velsigne ham og gjøre ham f...
1 Mos 25,21 Isak ba til Herren for sin kone, for hun var barnløs. Herren bønnhørte ...
1 Mos 30,6 Da sa Rakel: «Gud har hjulpet meg til min rett. Han har hørt min bønn og ...
1 Mos 42,21 De sa til hverandre: «Sannelig, vi er skyldige! Vi så at broren vår var i...
1 Mos 47,31 Da sa Jakob: «Sverg på det for meg!» Og han sverget for ham. Så bøyde Isr...
2 Mos 8,8 Farao kalte Moses og Aron til seg og sa: «Gå i forbønn hos Herren, så ha...
2 Mos 8,9 Moses sa til farao: «Du skal få æren av å bestemme hvor lenge jeg skal gå...
2 Mos 8,28 Da sa farao: «Jeg lar dere dra så dere kan ofre til Herren deres Gud i ø...
2 Mos 8,29 Moses svarte: «Nå går jeg bort fra deg og går i forbønn hos Herren. I mo...
2 Mos 8,30 Så gikk Moses bort fra farao, og han gikk i forbønn hos Herren.
2 Mos 9,28 Gå i forbønn hos Herren; det har vært mer enn nok av Guds torden og hagl...
2 Mos 10,17 Men tilgi meg nå denne ene gangen, og gå i forbønn for meg hos Herren de...
2 Mos 10,18 Moses gikk så bort fra farao og gikk i forbønn hos Herren.
4 Mos 21,3 Herren hørte Israels bønn og ga kanaaneerne i deres hender. Og de slo kan...
5 Mos 3,23 Den gangen bønnfalt jeg Herren:
5 Mos 9,19 For jeg fryktet at Herren var blitt så brennende harm og vred på dere at...
5 Mos 10,10 Og jeg ble værende på fjellet i førti dager og førti netter, som første g...
Jos 10,14 Aldri har det, verken før eller siden, vært en dag som denne, da Herren ...
Dom 8,24 Så sa Gideon til dem: «Jeg har en bønn til dere: at hver av dere gir meg ...
Dom 13,9 Gud hørte Manoahs bønn. Guds engel kom igjen til kvinnen en gang hun satt...
1 Sam 25,35 Så tok David imot gavene hun hadde med til ham, og sa til henne: «Dra hje...
2 Sam 7,27 For du, hærskarenes Herre, Israels Gud, har åpenbart dette for din tjene...
2 Sam 17,28 De kom med sengeutstyr, skåler og kar, og de hadde med seg hvete, bygg, m...
2 Sam 21,14 De gravla knoklene av Saul og hans sønn Jonatan i Sela i Benjamin, i grav...
2 Sam 24,25 Der bygde David et alter for Herren og bar fram brennoffer og fredsoffer...
1 Kong 1,47 og kongens tjenere er også kommet for å ønske vår herre, kong David, til ...
1 Kong 8,28 Vend deg mot din tjeners bønn og hans rop om nåde, Herre, min Gud! Hør d...
1 Kong 8,29 La dine øyne våke over dette huset natt og dag, over det stedet der du ha...
1 Kong 8,30 Ja, hør bønnen om nåde som din tjener og ditt folk Israel ber, vendt mot ...
1 Kong 8,33 Når ditt folk Israel blir slått av fienden fordi det har syndet mot deg, ...
1 Kong 8,38 og så en eller annen eller hele ditt folk Israel bærer fram bønner og rop...
1 Kong 8,45 da må du i himmelen høre deres bønner og påkallelser og hjelpe dem til de...
1 Kong 8,49 da må du i himmelen der du troner, høre deres bønner og rop om nåde og hj...
1 Kong 8,52 Hold dine øyne åpne for de bønner og rop om nåde som stiger opp fra din t...
1 Kong 8,54 Da Salomo hadde fullført hele denne bønnen til Herren om nåde, reiste ha...
1 Kong 9,3 og sa til ham: Jeg har hørt din bønn og ditt rop om nåde som du bar fram ...
1 Kong 17,22 Herren hørte Elias bønn. Og livet vendte tilbake til gutten; han ble leve...
2 Kong 1,13 For tredje gang sendte kongen en femtimannsfører og hans menn til ham. Da...
2 Kong 6,18 Da arameerne kom ned mot Elisja, ba han til Herren: «Slå dette folket me...
2 Kong 13,4 Men Joahas ba om velvilje for Herrens ansikt, og Herren hørte hans bønn...
2 Kong 19,4 Kanskje Herren din Gud har hørt alle de ordene kommandanten har talt, ha...
2 Kong 19,20 Da sendte Jesaja, sønn av Amos, dette budet til Hiskia: Så sier Herren, ...
2 Kong 19,37 En gang mens han bøyde seg i bønn for guden Nisrok i hans tempel, hogg sø...
2 Kong 20,5 «Gå tilbake og si til Hiskia, fyrsten over mitt folk: Så sier Herren, di...
1 Krøn 5,20 De fikk hjelp imot dem, og hagrittene og alle som var med dem, ble overgi...
1 Krøn 21,28 På den tiden, da David forsto at Herren hadde hørt bønnen hans på jebusi...
2 Krøn 6,19 Vend deg mot din tjeners bønn og rop om nåde, Herre, min Gud! Hør ropet ...
2 Krøn 6,20 La dine øyne våke over dette huset dag og natt, over stedet der du har lo...
2 Krøn 6,21 Ja, hør bønnen om nåde som din tjener og ditt folk Israel ber, vendt mot ...
2 Krøn 6,24 Når ditt folk Israel blir slått av fienden fordi de har syndet mot deg, m...

2 Krøn 6,29 og så en eller annen eller hele ditt folk Israel bærer fram bønner og rop...
2 Krøn 6,35 da må du fra himmelen høre deres bønner og rop om nåde og hjelpe dem til ...
2 Krøn 6,39 da må du fra himmelen der du troner, høre deres bønner og rop om nåde og ...
2 Krøn 6,40 Og nå, min Gud, hold dine øyne åpne og dine ører vendt mot bønnen som sti...
2 Krøn 7,12 Da viste Herren seg for ham om natten og sa til ham: Jeg har hørt din bø...
2 Krøn 7,15 Nå vil jeg holde øynene åpne og ørene vendt mot hver bønn som stiger opp ...
2 Krøn 30,20 Og Herren bønnhørte Hiskia og helbredet folket.
2 Krøn 30,27 Prestene og levittene reiste seg og velsignet folket. Deres stemme ble hø...
2 Krøn 33,13 Han ba til ham og ble bønnhørt. Gud hørte hans rop om nåde og førte ham t...
2 Krøn 33,18 Det som ellers er å fortelle om Manasse og hans bønn til sin Gud og om de...
2 Krøn 33,19 Om bønnen hans og hvordan han ble bønnhørt, om hans synd og troløshet, og...
Esra 8,23 Så vi fastet og søkte vår Gud for dette, og han hørte vår bønn.
Neh 1,6 La ditt øre lytte og øynene dine være åpne så du hører din tjeners bønn s...
Neh 1,11 Å, Herre, la øret ditt lytte til bønnene fra tjeneren din og tjenerne di...
Neh 11,17 Mattanja, sønn av Mika, sønn av Sabdi, sønn av Asaf, som ledet lovsangen ...
Est 7,3 Da svarte dronning Ester: «Dersom kongen ser på meg med velvilje, og om h...
Job 6,8 Om bare min bønn ble hørt, om Gud ville innfri mitt håp!
Job 16,17 enda hendene ikke er merket av vold og min bønn er ren.
Job 24,12 Fra byen lyder stønn av døende, sårede skriker om hjelp. Men Gud bryr se...
Job 42,8 Ta nå sju okser og sju værer, gå til min tjener Job og bær dem fram som b...
Job 42,9 Elifas fra Teman, Bildad fra Sjuah og Sofar fra Naama gikk da av sted og ...
Sal 4,2 Svar meg når jeg roper, du min rettferds Gud! Du viser meg en vei ut av n...
Sal 6,10 Herren lytter til mitt rop om nåde, Herren tar imot min bønn.
Sal 17,1 En bønn av David. Hør, Herre, la min rettferd tale, lytt til min bønn, ...
Sal 20,6 så vi kan juble over din frelse og løfte banneret i vår Guds navn. Mått...
Sal 28,2 Hør min bønn når jeg roper til deg om hjelp, når jeg løfter hendene mine...
Sal 28,6 Velsignet er Herren, for han hører min bønn!
Sal 31,23 Jeg sa i min angst: «Jeg er støtt bort fra dine øyne.» Men du hørte min ...
Sal 39,13 Herre, hør min bønn og lytt til mitt rop, vær ikke døv når jeg gråter! ...
Sal 42,9 Herren sender sin godhet om dagen, sangen hans er hos meg om natten, en...
Sal 54,4 Gud, hør min bønn, vend øret til mine ord!
Sal 55,2 Vend øret til min bønn, Gud, skjul deg ikke når jeg ber.
Sal 61,2 Hør mitt rop, Gud, lytt til min bønn!
Sal 65,3 du som hører bønner, til deg kommer alle mennesker.
Sal 66,19 Men Gud har hørt! Han vendte øret til min bønn.
Sal 66,20 Velsignet er Gud. Han la ikke min bønn til side og tok ikke sin godhet ...
Sal 72,20 Bønnene av David, Isais sønn, er til ende.
Sal 80,5 Gud Herre Sebaot, hvor lenge skal du svare folkets bønn med rykende vre...
Sal 84,9 Herre, hærskarenes Gud, hør min bønn, vend øret til, du Jakobs Gud!
Sal 86,1 En bønn av David. Vend øret til, Herre, svar meg, for jeg er hjelpeløs ...
Sal 86,6 Herre, vend ditt øre til min bønn, lytt når jeg ber om nåde!
Sal 88,3 La min bønn nå fram til deg, vend øret til mitt rop!
Sal 88,14 Jeg roper til deg, Herre, hver morgen kommer min bønn fram for deg.
Sal 90,1 En bønn av gudsmannen Moses. Herre, du har vært en bolig for oss i slekt...
Sal 102,1 En bønn for den hjelpeløse når han blir kraftløs og vil øse ut sin klage ...
Sal 102,2 Herre, hør min bønn, la mitt rop nå fram til deg!
Sal 102,18 Han lytter når den nakne ber, han forakter ikke deres bønn.
Sal 109,7 La ham gå domfelt fra retten, la hans bønn bli regnet som synd!
Sal 119,170 La min bønn komme fram for deg, berg meg, som du har sagt!
Sal 141,2 La min bønn være røkelse for deg, mine løftede hender et kveldsoffer.

Sal 141,5 La en rettferdig slå meg, det er kjærlighet. La ham refse meg, det er o...
Sal 142,1 En læresalme av David, den gang han var i hulen. En bønn.
Sal 143,1 En salme av David. Herre, hør min bønn, vend øret til mitt rop om nåde!...
Ordsp 15,8 Herren avskyr urettferdiges offer, rettskafnes bønn har han glede i.
Ordsp 15,29 Herren er langt borte fra de urettferdige, men han hører de rettferdige...
Ordsp 18,23 Den fattige kommer med bønn om nåde, den rike svarer med harde ord.
Ordsp 28,9 Når noen vender øret bort og ikke vil høre på loven, blir selv bønnen han...
Jes 19,22 Herren skal slå egypterne – slå, men også helbrede. De skal vende om til ...
Jes 26,16 Herre, de søkte deg i nøden og hvisket fram bønner da du straffet dem.
Jes 37,4 Kanskje Herren din Gud har hørt de ordene kommandanten har talt, han som...
Jes 37,21 Da sendte Jesaja, sønn av Amos, dette budet til Hiskia: Så sier Herren, ...
Jes 37,38 En gang mens han bøyde seg i bønn for guden Nisrok i hans tempel, hogg sø...
Jes 38,5 «Gå og si til Hiskia: Så sier Herren, din stamfar Davids Gud: Jeg har hø...
Jes 56,7 dem fører jeg til mitt hellige fjell og lar dem glede seg i mitt bønneh...
Jer 3,21 Det høres rop på de snaue høydene, gråt og bønner fra israelittene. For ...
Jer 7,16 Du skal ikke be for dette folket, ikke bære fram klage eller bønn for det...
Jer 11,14 Du skal ikke be for dette folket og ikke sette i med klagerop eller bønn ...
Jer 36,7 Kanskje de da vil komme fram for Herren med sin bønn og vende om fra sin...
Jer 37,20 Hør nå, herre konge! La min bønn komme fram for deg. Send meg ikke tilbak...
Jer 38,26 Men da skal du svare dem: Jeg bar min bønn fram for kongen om at han ikke...
Jer 42,2 og sa til profeten Jeremia: «La oss få komme fram for deg med vår bønn. B...
Jer 42,9 og sa til dem: Så sier Herren, Israels Gud, som dere sendte meg til for ...
Klag 3,8 Selv når jeg skriker og roper om hjelp, stenger han bønnen min ute.
Klag 3,44 Du dekket deg med skyer, ingen bønn rakk fram.
Esek 4,9 Ta nå hvete og bygg, bønner og linser, hirse og spelt, legg det opp i et ...
Esek 36,37 Så sier Herren Gud: Også denne bønnen fra Israels hus vil jeg oppfylle f...
Dan 6,8 Alle ministrene, guvernørene, satrapene, rådsherrene og stattholderne har...
Dan 6,11 Så snart Daniel fikk vite at skrivet var satt opp, gikk han hjem. I takka...
Dan 6,14 Da sa de til kongen: «Daniel, en av de bortførte fra Juda, retter seg ver...
Dan 9,3 Jeg vendte meg til Herren Gud for å søke ham med bønn og rop om nåde, for...
Dan 9,20 Mens jeg ennå talte og ba og bekjente min egen synd og synden til Israel,...
Dan 9,21 ja, mens jeg ennå ba min bønn, fløy Gabriel, den mannen jeg tidligere had...
Jona 2,8 Da livet mitt ebbet ut, husket jeg på Herren, og bønnen min nådde til d...
Hab 3,1 En bønn av profeten Habakkuk. Som en sjiggajon.
Sak 12,10 Men over Davids hus og over dem som bor i Jerusalem, øser jeg ut en nåden...
Matt 6,7 Når dere ber, skal dere ikke ramse opp ord slik hedningene gjør; de tror ...
Matt 8,34 Hele byen dro ut for å møte Jesus, og da de traff ham, bønnfalt de ham om...
Matt 14,19 Så ba han folket sette seg ned i gresset, og han tok de fem brødene og de...
Matt 15,36 Så tok han de sju brødene og fiskene, ba takkebønnen, brøt dem og ga til ...
Matt 17,21 *Men dette slaget drives bare ut ved bønn og faste.•»
Matt 18,26 Men tjeneren kastet seg ned for ham og bønnfalt ham: ‘Vær tålmodig med me...
Matt 21,13 og sa til dem: «Det står skrevet: Mitt hus skal kalles et bønnens hus. M...
Matt 21,22 Og alt dere ber om i bønnene deres, skal dere få når dere ber med tro.»
Matt 23,5 Alle sine gjerninger gjør de for at folk skal se det. De gjør bønneremmen...
Matt 23,14 *Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere eter enker ut av h...
Matt 26,44 Nå forlot han dem og gikk på ny bort og ba den samme bønnen for tredje ga...
Mark 5,10 Og han bønnfalt Jesus om at han ikke måtte sende dem ut av området.
Mark 5,17 Og de bønnfalt Jesus om å dra bort fra området deres.
Mark 5,23 og bønnfalt ham: «Min lille datter holder på å dø. Kom og legg hendene på...
Mark 6,41 Så tok han de fem brødene og de to fiskene, løftet blikket mot himmelen o...

Mark 8,6 Da ba han folket sette seg ned på bakken. Så tok han de sju brødene, ba t...
Mark 9,29 Han svarte: «Dette slaget er det bare mulig å drive ut ved bønn *og faste...
Mark 11,17 Og han lærte dem: «Står det ikke skrevet: Mitt hus skal kalles et bønne...
Mark 11,24 Derfor sier jeg dere: Alt dere ber om i bønnene deres – tro at dere har f...
Mark 12,40 De eter enker ut av huset og holder lange bønner for syns skyld. Men de s...
Luk 1,13 Men engelen sa til ham: «Frykt ikke, Sakarja! Din bønn er blitt hørt. Din...
Luk 2,37 og hadde siden levd som enke til hun nå var åttifire år. Hun forlot aldri...
Luk 5,12 En gang han var i en av byene, kom en spedalsk mann, full av sår. Da han ...
Luk 5,33 De sa da til ham: «Disiplene til Johannes holder ofte faste og bønn, og d...
Luk 6,12 På denne tiden gikk han en gang opp i fjellet for å be, og hele natten va...
Luk 8,41 En mann som het Jairus, kom fram; han var forstander for synagogen. Nå ka...
Luk 19,46 Han sa til dem: «Det står skrevet: Mitt hus skal være et bønnens hus. M...
Luk 20,47 De eter enker ut av huset og holder lange bønner for syns skyld. Men de s...
Luk 22,17 Så tok han et beger, ba takkebønnen og sa: «Ta dette og del det mellom de...
Luk 22,45 Da han reiste seg fra bønnen og kom tilbake til disiplene, fant han dem s...
Luk 24,30 Og mens han satt til bords med dem, tok han brødet, ba takkebønnen, brøt ...
Joh 6,11 Da tok Jesus brødene, ba takkebønnen og delte ut til dem som satt der. På...
Joh 6,23 Noen båter fra Tiberias la nå til nær stedet hvor Herren hadde bedt takke...
Apg 1,14 Alle disse holdt trofast sammen i bønn, sammen med noen kvinner og Maria,...
Apg 2,42 De holdt seg trofast til apostlenes lære og fellesskapet, til brødsbrytel...
Apg 3,1 Peter og Johannes gikk en dag opp til tempelet, til ettermiddagsbønnen ve...
Apg 6,4 Så skal vi vie oss til bønnen og tjenesten med Ordet.»
Apg 10,4 Kornelius stirret på ham og sa forferdet: «Hva vil du, herre?» Engelen sv...
Apg 10,31 og sa: ‘Kornelius, Gud har hørt din bønn og er blitt minnet om dine gaver...
Apg 12,12 Da dette var blitt klart for ham, gikk han til huset hvor Maria bodde, mo...
Apg 13,3 Etter faste og bønn la de hendene på dem og lot dem reise.
Apg 14,23 I hver menighet valgte de ut eldste for dem, og under bønn og faste ga de...
Apg 16,13 På sabbatsdagen gikk vi utenfor byporten, til en elv hvor vi mente det va...
Apg 16,16 En gang vi var på vei til bønnestedet, møtte vi en slavekvinne som hadde ...
Apg 16,25 Ved midnattstider holdt Paulus og Silas bønn og sang lovsanger til Gud, o...
Rom 1,9 Gud selv, som jeg av hele mitt hjerte tjener med evangeliet om hans Sønn,...
Rom 8,26 På samme måte kommer også Ånden oss til hjelp i vår svakhet. For vi vet i...
Rom 12,12 Vær glade i håpet, tålmodige i motgangen, utholdende i bønnen.
1 Kor 7,5 Dere skal ikke nekte hverandre samliv hvis dere ikke er blitt enige om de...
1 Kor 14,16 Hvis du holder takkebønn i din ånd, hvordan kan da den som ikke er fortro...
1 Kor 14,17 Du holder nok en god takkebønn, men ingen andre blir oppbygd av det.
2 Kor 6,2 For han sier: Jeg bønnhørte deg i rette tid og hjalp deg på frelsens ...
Ef 1,15 Derfor holder jeg ikke opp med å takke Gud for dere når jeg husker på der...
Ef 6,18 Gjør dette i bønn, og legg alt fram for Gud! Be alltid i Ånden! Våk og ho...
Fil 1,4 og alltid, i alle mine bønner, ber jeg for dere alle med glede.
Kol 4,2 Vær utholdende i bønn, våk og be med takk til Gud!
Kol 4,12 Epafras, som er en av deres egne, hilser også. Han er en Kristi Jesu tjen...
1 Tess 1,2 Vi takker alltid Gud for dere alle når vi husker på dere i våre bønner.
1 Tim 2,1 Jeg formaner dere framfor alt til å bære fram bønn og påkallelse, forbønn...
1 Tim 4,5 For det helliges ved Guds ord og bønn.
2 Tim 1,3 Jeg takker stadig for deg og husker på deg natt og dag i mine bønner til ...
Filem 1,4 Jeg takker alltid min Gud når jeg husker på deg i mine bønner.
Filem 1,9 men for kjærlighetens skyld vil jeg heller rette en bønn til deg. Her er ...
Filem 1,22 Og én ting til: Gjør et gjesterom klart for meg. For jeg håper at jeg ska...
Hebr 5,7 Da Jesus levde som menneske, bar han fram bønner og nødrop, med høye skri.

Hebr 7,25 Derfor kan han også fullt og helt frelse dem som kommer til Gud ved ham, ...
Hebr 13,19 Jeg ber dere om forbønn, aller mest for at dere desto snarere kan få meg ...
Jak 5,15 Da skal troens bønn redde den syke, og Herren skal reise ham opp. Har han...
Jak 5,16 Bekjenn da syndene for hverandre og be for hverandre, så dere kan bli hel...
1 Pet 3,7 På samme måte dere menn: Vis omtanke i samlivet med kvinnen, som er den s...
1 Pet 3,12 For Herrens øyne følger de rettferdige, og hans øre lytter til deres b...
1 Pet 3,21 Dette er et bilde på dåpen, som nå frelser også dere. Dåpen er ikke å vas...
1 Joh 5,16 Dersom noen ser sin bror begå en synd som ikke fører til død, da skal han...
Jud 1,20 Men dere, mine kjære, må bygge dere selv opp ved deres høyhellige tro und...
Åp 5,8 Da det tok boken, falt de fire skapningene og de tjuefire eldste ned for ...
Åp 8,3 En annen engel, som hadde et røkelseskar av gull, kom og stilte seg ved a...
Åp 8,4 Og fra engelens hånd steg det opp for Guds ansikt en sky av røkelse samme...

212 treff for bønn
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2597
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til Kristendom Åpent forum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron