Natten kommer

Her er et kristendomsforum for brukere fra SOL debatt, som ble lagt ned. Takhøyden er god, og moderator sover aldri.

Natten kommer

UNREAD_POST Alfa og Omega » Fre Jan 31, 2014 4:29 pm

Sverdene de holder i sine hender- skal de falle for..


Hebreerbrevet

Om den falske læren, tre personer i guddommen.
Om den falske læren i dåpen, Faderen og Sønnen og den hellige ånd.
Merk dere venner, ved møtet i Nikea år 325 e Kr.
Så satte Den Romersk Katolske kirke inn dogmen i Matt 28:19 Ved at de fjernet å la seg døpe på Herren Jesu Kristi navn til syndenes forlatelse, og erstattet det med dogmen faderen og sønnen og den hellige ånds navn. Ved at de samtidig hevdet at det var 3 personer i guddommen.

Merk at Bibelen sier at; "Jeg og min Far er Ett." Joh 10:30

Merk dere at guddommen er ånd, og at det er EN og samme ånd som fungerer i tre egenskaper. Ikke i tre forskjellige ånder. Det er hva pinsevennene og adventistene m.f. tar del i, nemlig løgnen fra Rom.

Så alle kirkene er lurt inn i mørket av Sjøgen, som er den Romersk katolske kirke. I Åp 16,13 kan vi lese om denne falske dogmen, som Faderen har skrevet ned, slik at vi skulle se det, ja få kunnskap om hva som har skjedd med Matt 28,19 dåpsbefalningen:

13 Og jeg så at det ut av dragens munn og av dyrets munn og av den falske profets munn kom ut tre urene ånder som lignet padder; 14 for de er djevle-ånder som gjør tegn, og de går ut til kongene over hele jorderike for å samle dem til krigen på Guds, den allmektiges, store dag. 15 Se, jeg kommer som en tyv; salig er den som våker og tar vare på sine klær, så han ikke skal gå naken og de skal se hans skam. 16 Og han samlet dem på det sted som på hebraisk heter Harmageddon.

Disse 3 urene åndene som liknet frosker er denne dogmen fra den romersk katolske kirken. Derfor må vi gå ut av henne, dvs ikke tro på denne løgnen, ellers tar vi del i urent. Herren kaller menigheten henne, ser dere ja hunkjønn. Og så en liten himmelsk hemmelighet- hvis dere har lyst til å se i hvilken forfatning menighetene er i dag, se på kvinnene. Naken, ussel blind og fattig og vet det ikke. Ikke damer nå, fordi de skjønner dette.

Det er KUN en dåp som gjelder, og det er på Herren Jesu Kristi navn til syndenes forlatelse. Det er KUN Jesus som kan frata og tilgi dine synder, intet menneske født ved sex. Fordi sex var fordømt før jordens grunnvoll ble lagt. Kun sex ved samliv var tilatt mellom ektefolk. Fordi Faderen sa, bli mange. Samliv mellom samme kjønn er en vederstyggelighet sier Herren. Man blir nemlig ikke mange ved slikt. Husk at begjær er noe som er urent- og det ble fordømt før jordens grunnvoll ble lagt-.


Var det frukt som tok Adam og Eva ut av Edens have?
Legg merke til at i GT måtte alle ofre blod. Og om det var frukt, skulle vi ikke da sette fram frukt igjen, for å få påkledd kvinnene i dag? Hvor de nå snart opptrer uten en tråd på tv og på filmer, både sent og tidlig. Så ille er det blitt i dag. Husk igjen- damer vet bedre.


Her følger flere nedlastinger av dokumenter i pdf-format. For noen er det kanskje nødvendig å høyreklikke musen og velge lagre som, og da lagrer du det i dine dokumenter i en egnet mappe. Eller du lager en ny mappe under mine dokumenter.
I dette dokumentet kan du også lese om en arm som vokste ut igjen på side 53. For de som er interessert så er dette åndsfylt lesning til glede. På side 57 besvarer Branham på spørsmål fra menigheten. Her kan du lese om hva det vil si å være Åndsdøpt. Så får du lære om Den Hellige Ånds dåp, som er noe annet. Da kommer du først inn i Kristi Legeme. Det er å bli dukket helt under vann i dåpen i Jesu Kristi navn til syndenes forlatelse. Dette er den eneste og riktige måten å bli døpt på. Ap.gj.2:38. Men SELV om du er døpt og ikke lever det Livet som er i Ånden, så har du det ikke rett. Ser du? Hvis du IKKE er født på ny, så har ikke den Hellige Ånd funnet at "karet" er rent. Det er noe som er i veien-, og det som ER i veien er da VANTRO. Da, må man ned på begge knær og be om at Herren tilgir dine synder- og at du virkelig trenger frelsen og at du med din munn bekjenner at Jesus Kristus er Herre, Amen! Tro kan flytte fjell-.

Her kan du laste ned brevet til hebreerne, spørsmål og svar, pdf dok.

Hvorfor organiserer vi oss? Hva er vitsen med det?
Hva er hensikten med alle de forskjellige menighetene? Adventister, Babtister, Pinsevenner, Metodistene osv?
Jo, det er fordi profetiene oppfylles, Herren visste om dette, før jordens grunnvoll ble lagt. Ved Sin forutvitenhet visste Han det. Når Han er Gud den Allmektige og allestedsnærværende, så vet Han alt om alle, hver maur som fins vet Han om. Videre er vantroen årsaken til at det blir åndelig død i kirkene. I tiden er dette det siste tegnet. Men for dem som Tror- blir det Lys ved Aftenstid, Amen!

Hvorfor lage noe nytt? Hvorfor døpe i Faderens og Sønnen, når vi allerede har Ordet rett der i Bibelen som sier i Jesu Kristi navn til syndenes forlatelse? Hvorfor gjøre det feil og ikke ta det som det står, da vil du nemlig få det som Herren har lovet, nemlig den Hellige Ånd!? Herrens Løfte.

Hva er å være født på ny? Når du er blitt en kristen, det stemmer! Når du er omvendt, da er du en kristen. Etterpå lar du deg døpe på Herren Jesu Kristi navn og motta den Hellige Ånd, Amen!
Her kan du laste ned brevet til hebreerne del ll, pdf dok.

Livets rennende vann kommer fra Klippen, (Jesus) og er helt gratis!

Israel og Menigheten pdf fil last ned.

Her kan du lese om vår stamfar, Abraham. Herren gjorde en pakt
med Abraham og hans Ætt. Ikke i alle sønnene, men i Isak.
Alle dem som tror, er arvinger etter løftet til de utvalgte i Herrens Menighet. (Ikke sektene eller tradisjonene, som dessverre fornekter Herrens Kraft.)

Israel foran Kopperslangen. pdf dok last ned

Her ser du hvor Moses "slo" Klippen, Herren sa, "ikke slå, men tal til klippen". Moses opphøyet seg selv i stedet for Gud. 4. Mos. 20. Derfor er Moses også et bilde på sektene og tradisjonene, som også opphøyer seg selv- og vi kan lese at Moses ikke fikk komme inn i det lovede landet. Dette e r et bilde på dagens sekter og tradisjoner som har organisert seg, de opphøier seg selv i stedet for Kristus, og får ikke komme inn i landet.
Alfa og Omega
 

Re: Natten kommer

UNREAD_POST BmOnline » Fre Mai 19, 2017 5:40 pm

Det finnes ingen andre Guder enn Meg-.
Gud forandrer aldri på Sin måte å gjøre ting på-. Jesus Kristus ble sendt for å sette Guds opprinnelige Løfte i stand, det som ble revet ned i Eden ved ressonering av Eva. Fordi slangens list lurte henne. Akkurat på samme viset som andre i dag vil lure Guds folk på avveier. Satan er slu, og han er nesten på Ordet som jeg skrev i forrige innlegg. Men ikke på Ordet. Det ligner veldig og mange blir lurt.
Og det er slik:

1. En tar bort en bokstav i Bibelen- og tror på eventyr i stedet.
2. Noen røker og drikker og sier at de tror..
3. Kvinner går i mannsklær, klipper sitt hår, ser ut som menn og sier de tror.
4. Tradisjonene lurer mange som sitter i sektene og gjør akkurat det motsatte av hva Guds Ord sier, men de sier at de tror og faller..

5. Sannheten er slik: Den som ikke tror er allerede fordømt.
Og det er bare en farbar vei- Fårenes dør, dvs menneskets (individets dør) ikke organisasjoner- er en PERSONLIG sak mellom Faderen og individet. Det er som å ha en MEGET god venn. Ingen kommer til Meg, sier Jesus, uten at Faderen drager ham. Og det er INTET mer å si om den saken.

Det er HAN som gjør at man begynner å søke, å lete. Ikke vi.

Så, Herren Jesus Kristus og Faderen er EN. Dette er noe professorer og forskjellig får hakeslipp og 3.grads forbrenning av. Du ser- de klarer ikke å ta inn over seg Guddommen. DE MÅ ressonere og snuble og således vantro. Det er VANTRO som er synden, som er årsaken til at man synder. Vantro er synd. Og når man så TROR, da er man borte ifra Synden. At man lever et syndig liv- er fordi man ikke tror. Men så snart man er omvendt, da synder man ikke mer. Og her er hele Hemmeligheten. I GT bodde Gud bakom dyreskinn i Arken i ørkenen. Kun Aron kunne gå inn dit. Guds nærvær var skjult bakom skinnene fra dyr inne i tabernaklet. Aron måtte ha med seg Ild når han gikk inn dit, for å stenke blod på alteret. Som således tildekket synder som de hadde gjort-. Men det kunne ikke ta bort synder.

Men så- skjedde noe stort- Guds plan går videre- og i GT var det slik at hvis VI så Guds nævær, så falt vi døde om, fordi Han var Hellig og vi var urene. Men nå kommer underet for en dag. Da Jesus Kristus levde på jorden, så hadde også Gud fått et NYTT Tabenakel, nemlig Sin Sønn. Ser du. Gud hadde ører og øine, Faderen bodde i Sin Sønn- for å forlike Seg med oss. La ned sin Krone og kappe og ble den minste av oss, nemlig for å ta dødens brodd. Som skjedde på Korset, AMEN!

Da døden stakk Jesus Kristus på korset, da kom den opprinnelige husholdningen som startet i Eden i virksomhet igjen. GUD sendte Sin Sønn for å ta tilbake det tapte som skjedde i Edens Have. Og ved OFFERET av Seg Selv ble vi ALLE fri fra Helvete- ved Tro og Nåde, Amen!

SÅ her er skillet- FØR og ETTER korsfestelsen og underet på Golgata.
I (GT) Gamle Testamentet var det døden å se Gud, ser du? MEN I (NT) det Nye Testamentet er det motsatt- da er det LIV! Der er den store hemmeligheten som kirker og sekter aldri har skjønt. Og det er GUD I OSS, AMEN!!

Og nettopp fordi HANS Ulastelige og syndefrie offer ble ofret, ble også forbannelsen tatt bort. VI ble RENE og HELLIGE ved HANS HELLIGE OFFER. Det er nøyaktig hva skriftene sier.

Ved EN ånd er vi alle døpt inn i ETT Legeme. 1. Kor 12,13.
Og i dette Legemet er syndene tatt bort- AMEN! Fordi Faderen allerede har slått dette Legemet en gang for ALLE.

Døden knakk brodden av i kjøttet på Jesus Kristus. Derfor kan han ikke stikke mer- når man er i Herren Jesus Kristus, Amen!

Han kan nok knurre og frese, men ikke drepe mer.

Herren sier, de ting som Jeg gjør, skal dere også gjøre- ja større ting skal dere gjøre- fordi Jeg går til Far. Ser du dette? Det betyr at Ånden utøses til ALLE dem som tror- dvs Gud i oss. På samme vis som da Gud bodde i Sin Sønn. Så på DET viset er vi både Helliget og syndefrie- ikke av oss selv- men i HAM. Derfor STØRRE gjerninger- fordi MANGE tusen vil motta Ånden Amen, Amen! Det er med andre ord ikke større, men flere gjerninger. Og det er IKKE VÅRE men Herren Jesus Kristus gjerninger som gjøres av en omvendt kristen, som har gått over fra døden til Livet. Åhhh jeg begynner å hoppe av glede... Fordi HVILEN som Faderen taler om- det er å ha mottatt den Hellige Ånd, og har intet med å holde fredager og lørdager- å gjøre, slik Adventistene og Pinsevenner hevder, nei.

Dette er skjult for de "vise og forstandige"- de vil ALDRI se det. Bli som barn, og dere skal få se det.

Far sier- dere må bli som barn for å se Himmelriket. Amen! Han må tømme ut pinse-vantroen- og ta det bort før Han kan bruke deg- og så fylle deg med det nye livet i Kristus, Amen!

Professorer phd og akp, eller Phd prof osv osv har ingen ting å si. Han MÅ ta verden UT a v deg, før HAN innsetter det NYE LIVET. Der er det. Så lenge du sier- jeg er pinsevenn, jeg er metodist, jeg er.. osv osv kan Han ikke bruke deg. Nei. Hadde du enda sagt at du var Jesu-venn- Amen!

Han sier, Kom til Meg alle dere som tørster og har tunge byrder, så skal JEG gi dere hvile. Ser du? Nøyaktig. Personlig pronomen. JEG gi deg hvile. Hva er det?

Jo. nå er vi snart der- DET er IKKE å holde lørdager eller søndager. Aldri vært det, men det er akkurat det Paven og mange andre døde gjør. Adventister og Pinsevenner osv.

I Hebreerbrevet kan man lese disse bevingede ord- Heb 4.
Når de hørte Hans Røst- forherd da ikke Eders Hjerter slik de gjorde det under forbitrelsen ved Moses i ørkenen og falt døde om- hvor bare to mottok den Hellige Ånd. Josva og Caleb.

Atter en dag...det er når du HØRER HANS Røst- Herren Kaller på deg ved ditt navn. Vær edruelig og våk.

Denne hvilen er å motta Den Hellige Ånd, som mottas ved å lytte til EVANGELIET, AMEN. Ikke donald duck som mange sekter gjør i dag.

Og ut av ALLE sektene vil Herren plukke ut de troende, som har det rett i sitt hjerte. Her er om hvordan man skal få tak i nøklene til Himmelriket:

Til slutt- HERREN skjuler Seg for de vantro, men Åpenbarer Seg for de Troende. Slik Han alltid har gjort.

viewtopic.php?f=1&t=1938
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2601
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Natten kommer

UNREAD_POST BmOnline » Fre Mai 19, 2017 5:43 pm

Ja, det er en stor hemmelighet skjult i det å kjenne Herren Jesus Kristus. Og det e r MANGE som kommer til å si den dagen, "har ikke vi bedt for syke ..." Så svarer Herren;"Gå bort ifra Meg dere som gjorde urett".

Så det er veldig lett å tro at man sitter sammen i ei kirke eller sekt i dag- ja at man har det rett. Men så blir det feil. Årsaken til feilen er fordi sektene har organisert seg bort ifra Ordet.

De ser ikke selv at de har samfunn med sekten, og ikke Faderen og Herren Jesus Kristus. La oss bare ta Pinsevennene som et eksempel. De hadde det rett fordum, 400 år siden, men så organiserte de seg og kom helt ut av det.

Akkurat det samme har skjedd i alle kirketidsaldre opp igjennom. Nå i dag er vi kommet til den siste 7. Kirketidsalder, hvor vi finner dette i Åp 3.14 Til Kirkene i Laodikea. Nå har vi befunnet oss i denne siste kirketidsalder i snart 80 år.

Det at man organiserer seg bort, betyr at ledelsen i kirkesystemet setter opp egen agenda, med menneskeritualer i stedet for Guds Ord. Da faller de.

Disse menneskeord er til eks slike som Rom satte inn i misjons befalningen Matt 28,19. Faderen, Sønnen og den Hellige Ånd. Og så sier de at det er tre personer. Mens Bibelen i joh 10:30 sier at Faderen og Sønnen er EN. Så snubler de. Således er der flere slike dogmer de har laget seg- "la sitt ansikt lyse over deg og være deg...." Altså eventyr.

Likeså har vi Bibelens klare budskap å "spise". Mange sier at de bare trur så og så, men ikke det og det. Og da faller de akkurat der. Fordi tar du bort en bokstav eller legger til en bokstav, så vil Herren vår Fader ta bort din del fra Livets Bok. Og det er ikke noe koselig. Og mange sier at de leser og tolker. Men Herren Jesus Kristus- sier Jeg i dere og dere i Meg, Amen. Han ER er sin Egen Tolk. (Den Hellige Ånd) Som ble utøst ved underet på Golgata da djevelen tapte. Da skjedde det at Gud igjen kunne ha samfunn med oss, I oss. Amen.

Etter syndefallet ordnet Gud veien tilbake for å ha samfunn med oss. Det gjorde han på Sin underfulle måte, ved å ofre Sin egen Sønn. Det var blod som førte til fallet i Eden, og det var blod som Abel ofret, mens Kain ofret frukt. Kain var vantro og var svartsjuk på sin bror Abel. Fordi Gud hadde behag i hans offer. Fordi Abel hadde Åpenbaringen om at det var blod som måtte ofres, fra Gud fikk Abel Åpenbaringen. Satan kan ikke handtere Guds vilje, men imot Guds vilje. Og Satan er så nært opptil Ordet at selv de Utvalgte kunne bli lurt om det var mulig.

Dette kan man lese meget om i skriften.
Sektene snubler, fordi de sitter fast i dogmer som ble etablert på Luthers tid. og Wesleys tid. Og man kan ikke sitte på gammel mat, fordi manna i går er ikke gangbar i dag. Det er ny mat for hver dag i Ordet. Og nå er vi i Enden hvor Bruden nå nesten er klar for hjemreise. Tenk det. Bortrykkelsen.

Husk hva Skriften sier, Herren Jesus Kristus er Fårenes dør.
Det betyr at sektene og denominasjonene IKKE har noe med dette å gjøre.

Veien til Gud er Herren Jesus Kristus, Amen! Han er den samme i går og i dag ja for evig. Heb 13,8.
I Heb 13,9 står det at vi ikke skal ta del i fremmede doktriner.

Salomos Ordsprog 26:11 Lik hunden som vender tilbake til sitt eget spy er tilstanden i organisasjonene og sektene.

viewtopic.php?f=1&t=1896

Om vi sitter i sektene, så må vi ikke sitte og se på at våre søsken og brødre blir lurt, vi må si ifra. Amen!

Selv om Biskopen eller Presten blir sur, da vi gjør det av kjærlighet og ikke av ondskap.
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2601
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Natten kommer

UNREAD_POST BmOnline » Fre Mai 19, 2017 5:47 pm

Da må jeg straks få lov til å korrigere deg på en del punkter i ditt ressonemang, fordi det er hva jeg ser at du gjør, Marius M Iversen. Ikke for det- du er ikke den eneste- så langt ifra.

Men en ting står fast. Og da mener jeg fast. Herren vår Gud og Fader skapte både Himmelen og Jorden, og alt som du med ditt øie kan beskue. Han kjenner til hvert strå på ditt hode- og han kjente ditt navn i mors liv før du en gang ble født- allerede før Jordens Grunnvoll ble lagt. For Hans øine er INTET skjult.

Og det er KUN dem som tror i sitt HJERTE at Jesus Kristus er Guds Sønn, som ble oppreist fra de døde- som blir frelst, Amen!

Så kan jeg fortelle deg at Bibelen er 100% rett skrevet av Gud Selv i Ånden hos Sine Profeter- og er nedskrevet LENGE før Koranen ble diktet opp av vatikanet.

http://investmentwatchblog.com/shocking ... ce-the.../

Nå har ikke jeg tenkt å skrive noe nedsettende om hverken den ene eller den andre, men VISE til at der er noe som heter Sannhet- og noe som heter løgn. Hvem av dem som styrer de to retningene vet jeg meget om. Sannheten (Lyset) styres av Gud Faderen og Hans Sønn. Løgnen styres av Lucifer, (Mørket) Djevelen, kjent som Satan.

Enten er du i Lyset (Sannheten), eller så er du i mørket (Løgnen). Du fikk en fri vilje, ved den kan du velge det ene eller det andre. Det er ditt valg.

Og nå begynner det som er MEGET interessant. Hvordan vet du om du er i Lyset eller mørket?

Og så tilbake til Koranen. Som er diktet opp av Vatikanet ca. 630- 650 år e. kr.

De eldste skrifter stammer fra 3000 år siden om Bibelen.

Bibelen er 100 % i samsvar med Herren Jesus Kristus, som den også begynner med i GT og peker framover mot, i det NYE Testamentet- som er GUD I OSS. Denne sannheten kjenner de få. <3

Og Bibelen er klinkende ren og klar på alle saker i Verden- der gjelder misforhold og rettskaffenhet, så vel i landegrenser og feider mellom vantro og troende frem til Enden.

Muslimer har stor tro, problemet er bare at de tror på feil Bokj jfr Roma og Vatikanet, som så sitt snitt til å lure dem i sin hule hånd, likesom de gjorde med organisasjonene i Verden, sektene og kirkene. I et mørke.

Jeg valgte Lyset, og det skjedde for lenge siden. Far sa, ikke røyk, ikke drikk...ser dere. Amen!

viewtopic.php?f=1&t=2452
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2601
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Re: Natten kommer

UNREAD_POST BmOnline » Tir Okt 31, 2017 8:44 am

Når det gjelder NRK og MSM- så er de overhodet ikke etterettelig- og de får betalt RIKELIG for å fake nyheter, til dette får den røde pressen alene 6 milliarder kroner pr år- hadde våre eldre blitt avsedd med en fis av dette beløpet, men nei.

VI har en STOOR jobb å gjøre- og VI MÅ bruke det vi har for å vekke opp almuen som sover- og jeg tror de har minst et glass med sovetabletter pr dag- fra sin fastlege. Slik holder de på.
Her kan du også lese meget om hvem som har skrevet koranen. Det har muslimene selv funnet ut, koranen er også fake!! Så det er noe å suuuuge på..

http://bmonline.no/html/dekke.html

Vi har mye å snakke om ...

https://www.facebook.com/kartelletsgapestokk/

viewtopic.php?f=37&t=3229


Sist flyttet til topp av BmOnline den Tir Okt 31, 2017 8:44 am
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2601
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0


Gå til Kristendom Åpent forum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron