Dommere i Norge hører til i Latin-Amerika

Terrorberedskapen var avslått den 22. juli 2011.
Hvorfor?
De mange Utøya ofrene er et stygt bevis på det.
Forumregler
Noe av de pårørende fra Utøya-omkomne anmeldte de ansvarlige, men hva skjedde med saken?
Er vi i Norge?

Dommere i Norge hører til i Latin-Amerika

UNREAD_POST BmOnline » Søn Jun 03, 2018 9:54 pm

Norulv Øvrebotten

Dommere i Norge hører til i Latin-Amerika


Jeg har sendt inn dette innlegget til Resett.no i forbindelse med at Merete Hodne blir trakassert av dommere i forbindelse med en anke:

Frisør Merete Hodne skulle ha oversett beskyldningene og aldri ha gått til noen rettssak, men som så mange andre naive nordmenn tror hun at domstoler er upartiske og til å stole på i Norge. Det er jo ikke tilfelle.

Dommere i Norge bruker loven på linje med latinamerikanske bananrepublikker i forrige århundre, og det betyr mot sine politiske fiender og til forsvar for sine politiske venner. Uansett ordlyd i loven, og siden lover er skrevet av jurister, er de fylt med motsigelser, så dommere kan også velge begge utfall, som regel. Alt etter hva som passer dem selv politisk.

Noe styre med lov av landet er altså ikke andre steder å finne enn i glanset papir i propaganda fra den norske staten.

Jeg var både sjefredaktør og adm. direktør i Rogalands Avis i en årrekke i 1990-årene, og selv om jeg stort sett vant som arbeidsgiver, så sa jeg til sjefene mine i A-pressen at jeg aldri kom til å påta meg noen ny snuoperasjon i konsernet i noen annen by i landet før jeg hadde fått lov til å snu tingretten først.

Den faglige kvaliteten på de ansatte der var om mulig enda verre enn hos de mange dårlige journalistene som jeg måtte si opp i avisen.

Tingrettsdommer Tom Fredrik Vold som dømte Merete Hodne kan nesten ikke skrive i det hele tatt, langt mindre tenke, men han er politisk korrekt og følger pålegg fra Justisdepartementet i Oslo, og det gjør de fleste dommere under hånden når de får beskjed om det. I politisk betente saker.

Dommen kunne like gjerne ha vært skrevet på forhånd.

Og i Bergen og Gulating lagmannsrett er det like ille. Så også der er utfallet bestemt på forhånd for henne.

Moralen er: Unngå for all del domstoler i Norge. Taler du makten imot, taper du som et vanlig menneske samme hvor rett du skulle ha. Finn andre måter å løse konflikter på. Hvis ikke du kan unngå dem.

https://resett.no/2018/06/02/retten-pal ... ar-meling/
Brukerens avatar
BmOnline
Admin
 
Innlegg: 2601
Registrert: Ons Nov 05, 2008 2:44 pm
Bosted: Norge, som kunne vært det vakreste sted på jord
Norsk er best: 0

Gå til Terror i Norge

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron