Politisk målsetting og prognoser

Hva er egentlig Høyre blitt? Et dårlig AP parti? Jusst det, de er mer interessert i å hoppe til køys med Paven, Erna Solberg. Å velge Høyre, er det samme som å ta en dobbel overdose!
Ikke la dere blende av pengene våre, som Høyre har nydt godt av! De er for det globale helvetet, som AP.
Forumregler
Høyre er mest opptatt av å følge AP og landsforræderne, jfr Romas store drøm om verdensherredømme. Derfor, ikke lån ditt øre til dem heller. Finn deg et parti med nasjonale verdier.
Ikke her: http://bmonline.no/html/global.html
Men her: http://norgespartiet.no

Politisk målsetting og prognoser

UNREAD_POST Oscar Mortensen » Søn Feb 14, 2016 1:02 am

For noen dager siden ble det kunngjort i massemedia at Staten måtte revurdere sine garantier ovenfor bedrifter som for en stor del har fått støtte for å redde a r b e i d s p l a s s e r. Dette er bemerkelsesverdig fordi dette ikke skulle kunne skje i følge den politiske målsettingen.
Men dessverre, ekspertene som la grunnlaget for målsettingen gjennom sine prognoser, holdt ikke mål.
Det er bare å beklage at prognosene, eller på godt norsk- sannsynlighetsberegninger ikke slår til.
Beregninger er et matematisk uttrykk, og med den mishandling av vårt skolevesen gjennom flere år, kan det heller ikke forventes at "ekspertene" skal være regnemestere.
En kjent politiker uttalte i 1949: "Det er utrolig hvor langt en kan presse det NORSKE FOLK.

Ser man dagens situasjon på denne bakgrunn, fristes man til å tro at politikerne mener at kua kan slaktes, og at den fremdeles skal kunne melkes som før.
Sammenlikner man det private intitativ og næringslivet med dette, forstår alle, unntatt de programmerte politikerne at kua er døende og ikke kan gi mere melk. Dette kan umulig stemme mener de samme politikerne, fordi målsettingen og prognosene sier noe annet.
Etter å ha hørt det meget interessante programmet i radioen skjærtorsdag kveld, ser det ut til at i hvert fall noen av prognose-ekspertene er våkne menn. Debatten i programmet viste tydelig at politikerne på tross av advarsler om gal seilingskurs anser sin politiske målsetting viktigere enn hensynet til det NORSKE FOLK. Ut fra dette mener jeg at det er på tide med en fornyelse i politikernes rekker slik at privat initiativ, arbeidsvilje og arbeidsinnsats igjen blir avgjørende for næringslivet. Og ikke som nå, den våte drømmen om et sosialistisk kollektivsamfunn, jfr USSR.

Bjørnevatn
17. April 1979

Kommentar BmO:
Dette skrev min far. Han arbeidet sammen med Kaptein og politisjef i Oslo 1940-45 og het Ola Fritzner, fra Halden.
Ser dere hva min far skriver, USSR, jusst precis- som jeg skulle ha skrevet det selv, :)
Tror dere han kjente til lusa på gangen på kartellet, stortinget? :)


Sist flyttet til topp av Anonymous den Søn Feb 14, 2016 1:02 am
Oscar Mortensen
 

Gå til Høyre

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron