Hvorfor skal vi stemme?

Mange av påleggene som kommer til kommunene fra sentralt hold er pga den ulovlige innførte EØS-avtalen. EU-direktiver er i strid med Norges Grunnlov da det er nordmenn som skal lage lover for Norge. Det er et svik og et forræderi imot nasjonen og folket vi er vitne til skjer. Nå må det en riksrettssak til mot svikerne på stortinget og i Regjeringen. http://bmonline.no/html/wetland.html
Forumregler
Merk dere at rikspolitikerne vil ha vekk kommuner.
Her kan dere lese årsaken til hvorfor de vil fjerne kommunene:
http://grunnlovens-vektere.com/html/sammen.html

Hvorfor skal vi stemme?

UNREAD_POST Thorbjørn Andersen » Tor Jun 13, 2013 7:05 am

Hvorfor skal vi stemme?

Det var Arnold Martinsen – 94 år – som kom med spørsmålet i Aftenposten, 4. juni, 2013. (Innlegget ”Politikerne må slutte å lyve!” kan i fremtiden uten tvil gjentas foran ALLE valg).
ARNOLD MARTINSEN er neppe alene - for mange mener nok det samme. Hans avsluttende ord var, og er derfor i høyeste grad tankevekkende: ” Jeg oppfordrer derfor alle som er opptatt av eldres velferd til ikke å gå til valgurnene i september. Kanskje politikerne da får øynene opp når mistilliten brer seg og de blir tvunget til å stikke fingeren i jorden?”

TVILSOMT– men man kan jo håpe. Politikeres talegaver og retoriske knep er én ting. Verre er det at alt for mange fremmøtte velgere biter på agnet - og tror på de ofte luftige løfter.

POLITIKERE fremlegger jo sitt budskap i forskjellig innpakning. MEN jeg tror store deler av befolkningen gjennomskuer hulheten. Og husker jeg rett - var det i Dagbladet for noen år tilbake at en av spaltistene skrev de følgende, litt humoristiske ord: Hermed er alle gamle syke på institusjoner advart. Det nærmer seg tida for besøk på sengekanten.

SPESIELT kanskje nettopp de gamle nikker, når jeg gjentar ordene som vår berømte, norske dikterhøvding - Bjørnstjerne Bjørnson - i sin tid skal ha uttalt: Et folk i valg er et folk i vrøvl.

STROFEN som etter min mening er verdt å huske, er følgende: FORAN et valg er vi alle politikeres venn. ETTER valget er vi igjen redusert til bare skattebetalere og stemmekveg. :?

PAROLEN fremover - i beste mening for oss alle - må derfor bli: FRI OSS FRA VÅRE VENNER !

Thorbjørn Andersen. Halden.
Thorbjørn Andersen
 

Gå til Lokalpolitikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron