Norulv Øvrebotten
til
Arne Treholt
Saken mot Arne Treholt er ett av utallige narrespill i Norge
Jeg skrev en kommentar til artikkelen som du hadde i Dagbladet 29. desember. Trykk "Nyeste først" i kommentarfeltet og den kommer opp. Jeg skrev blant annet følgende:
"Oleg Gordijevskij står ikke høyt i kurs hos de hemmelige britiske tjenestene. Han var åpenbart en falsk avhopper som lurte dem trill rundt på 1980-tallet, og hadde han vært ekte, ville han ikke ha levd lenge i England. Det fikk du et grusomt bevis på i 2006 da en annen avhopper, og en ekte sådan, Aleksandr Litvinenko, ble drept i London med det radioaktive stoffet Polonium-210. Vladimir Putin ga ham ingen lett død.
Oleg Gordijevskij har løyet så mye så lenge, at han som gammel mann trolig er i ferd med å tro på det selv. Han har ingen troverdighet igjen. Han ble i sin tid sendt vestover for å desinformere og dermed maskere maktpolitiske realiteter i forholdet mellom øst og vest. Russerens vitnemål mot Arne Treholt var en del av denne bedragoperasjonen.
Narrespill er spesialiteten til de hemmelige tjenestene i øst og deres norske samarbeidspartnere, som du først og fremst finner innenfor utøvelsen av lov og rett her i landet. Saken om Arne Treholt var et narrespill over en gammel kommunistisk lest. Den fulgte et mønster som går igjen i mange kreative varianter. Blant annet er en rekke ledere av Arbeiderpartiet og statsministere i Norge blitt skiftet ut ved bruk av narrespill. Det samme er sjefredaktører.
Med slike bedrag er Norge blitt styrt siden Josef Stalins tid. Narrespill går igjen som motoren som har drevet utviklingen i alle forhold av betydning siden 1930-årene, er hva mine funn helt klart viser.
http://www.dagbladet.no/2015/12/29/kult ... /42553290/Fra Dagbladets kommentarfelt:
Norulv Øvrebotten
Jeg har forandret helt syn på både Arne Treholt og andre nordmenn som ble dømt for spionasje til fordel for Sovjetunionen under den kalde krigen. Det skyldes at jeg gjennom grundig research er kommet fram til helt andre konklusjoner om forholdet mellom Norge og Sovjetunionen, senere Russland, enn hva jeg hadde før.
Jeg arbeidet med forsvars- og sikkerhetspolitikk både som journalist og politiker i hele mitt yrkesaktive liv. Blant annet var jeg personlig sekretær (som nå heter politisk rådgiver) og den nærmeste medarbeideren til forsvarsminister Johan Jørgen Holst på 80-tallet. Med landets høyeste sikkerhetsklarering.
Min konklusjon er at Sovjetunionen, og senere nå Russland, har hatt så god fordekt kontroll over det politiske systemet og den norske staten siden mellomkrigstiden, at de hemmelige tjenestene i øst med jevne mellomrom har ofret nordmenn for autentisk å kamuflere denne kontrollen.
Fremgangsmåten har befestet illusjonen både overfor egen befolkning og andre land, spesielt USA, om at Norge har vært et vestlig land og lojalt medlem av NATO. Sannheten har vært den motsatte. Norge siden mellomkrigstiden har vært et fordekt østblokkland som er benyttet til spionasje og etterretning for øvrig av Sovjetunionen, senere Russland. Den norske staten har vært en trojansk hest.
Alle nordmenn som ble dømt for spionasje under den kalde krigen var slike som ble viklet inn i spill fra KGB for kynisk å bli brukt som offerlam i det store spillet. Vestlig sikkerhetspoliti ble lurt trill rundt hver eneste gang. Slik det også skjedde i saken med Arne Treholt.De hemmelige russiske tjenestene, i likhet med de sovjetiske, bruker kontradiksjoner som våpen. De kan drepe venner for å styrke seg selv og venner, og de kan få fengslet venner for å styrke seg selv og venner. Det siste ble gjort i Arne Treholts tilfelle.
Hvis du skal dømmes for spionasje for Kreml, forutsetter det at du avdekker noe som Kreml ikke kjenner til på forhånd. I Norge har det vært umulig med den gode kontrollen som Kreml har hatt, er min konklusjon, og Arne Treholt og hans likesinnede er av den grunn blitt utsatte for justismord. De er alle uskyldig dømt.
Hva Treholt ga russerne av informasjon er helt irrelevant. Her i landet har russerne fra skyggene sittet med bukta og begge endene i generasjoner og kjenner systemet som de skapte allerede på Stalins tid, langt bedre enn noen nordmenn. Så de vet alt.
Oleg Gordijevskij står ikke høyt i kurs hos de britiske tjenestene. Han var åpenbart en falsk avhopper som lurte dem trill rundt på 1980-tallet, og hadde han vært ekte, ville han ikke ha levd lenge i England. Det fikk du et grusomt bevis på i 2006 da en annen avhopper, og en ekte sådan, Aleksandr Litvinenko, ble drept i London med det radioaktive stoffet Polonium-210. Vladimir Putin ga ham ingen lett død.
Oleg Gordijevskij har løyet så mye så lenge, at han som gammel mann trolig er i ferd med å tro på det selv. Han har ingen troverdighet igjen. Han ble i sin tid sendt vestover for å desinformere og dermed maskere maktpolitiske realiteter i forholdet mellom øst og vest. Russerens vitnemål mot Arne Treholt var en del av denne bedragoperasjonen.
Narrespill er spesialiteten til de hemmelige tjenestene i øst og deres norske samarbeidspartnere, som du først og fremst finner innenfor utøvelsen av lov og rett her i landet.
Saken om Arne Treholt var et narrespill over en gammel kommunistisk lest. Den fulgte et mønster som går igjen i mange kreative varianter. Blant annet er en rekke ledere av Arbeiderpartiet og statsministere i Norge blitt skiftet ut ved bruk av narrespill. Det samme er sjefredaktører.
Med slike bedrag er Norge blitt styrt siden Josef Stalins tid. Narrespill går igjen som motoren som har drevet utviklingen i alle forhold av betydning siden 1930-årene, er hva mine funn helt klart viser.Skal du forstå hendelser er én forutsetning at du identifiserer prosessene som har frembrakt virkeligheten til enhver tid i viktige forhold. Det er først og fremst kommunistisk bedrag i Norge og i en god del andre land i vest.Først når du har riktig kontekst klart for deg, kan du forstå hendelser, og det gjelder også hva som skjedde med Arne Treholt. Han er dømt på falskt grunnlag, og påtalemakt og domstoler har behandlet saken hans innenfor en falsk kontekst. Om det er jeg ikke mye i tvil, etter å ha rullet opp bedragmetodene fra øst gjennom systematisk gransking de siste tjue årene. Norge har mye å rydde opp i.
Stein Voll
Norulv Øvrebotten
Så du er sikker på at CIA, NSA og MI6 ikke har drevet narrespill ovenfor Sovjetunionen i denne tiden ? Og at Norge ikke har hvert en del av dette narrespillet ?
Norulv Øvrebotten
Stein Voll
Å likestille KGB med CIA og hemmelige tjenester i vest, er en feil som mange gjør. KGB, og nå FSB, er i en klasse for seg. Ingen over, ingen ved siden.
Alle store etterretningsvesen kjører bedragoperasjoner, men noen er bedre på det enn andre. Norge var et agn fra Russland som USA etter krigen slukte med søkke og snøre, og ved å investere den ene milliarden av dollar etter den andre innen etterretning her i landet, bygget USA opp og finansierte en stadig større operasjon innen kontraetterretning mot seg selv, er min konklusjon.
For å maskere dette store spillet, ble Arne Treholt og en rekke andre nordmenn viklet inn i mindre spill av KGB og kynisk ofret til formålet. Alt henger sammen med alt.