Nøkler funnet

Har du funnet noe, eller har du mistet noe?

Nøkler funnet

UNREAD_POST BmOnline » Ons Feb 03, 2010 8:56 pm

Et knippe nøkler er funnet på fjellet i Sverige.

Nøklene fåes tilbake mot henvendelse og beskrivelse av dem. Sort tjern er stikk ord for området.

Det er 10 stk nøkler Merket EVVA Pat Pro.En øl åpner merket år 1989. I en skinnpose m. glidelås.
En nøkkel er merket tror jeg TGB lås, vanskelig å lese.

Nøklene ble funnet på fjellet ved Riks grensen ca 3 mil inn i Sverige fra Norge.

Videre er der en platte med nr M 14613 som er et id nr for forsvunne nøkler i Sverige.
På platten står: Svensk sikkerhetstjanst nr M 14613

Henvendelse:
Mob tlf:
+4741239887

BmOnline
Brukerens avatar
BmOnline
Admin

Norsk er best: 0

Sjarken min ble ødelagt ved kaien på ssel.

UNREAD_POST Sjarken » Fre Apr 18, 2025 2:20 pm

I forbindelse med vanlig vedlikehold brukte jeg å sette sjarken inntil flytebryggen rett nedenfor huset mitt. Den kaien har jeg vært med på å bygge sammen med Rainer Hartmann- og Per Steffensen's sin sønn, som kom med gravemaskin. (Per Vidar.)
Jeg hadde gjort denne jobben året før uten problemer. Og det var jo kjekt- fordi da slapp jeg å rigge opp tilhengeren med alt det bråket å få den opp ifra fjæra-. Men jeg benyttet 4 tamper fast i flytebryggen- og når det ble fjære så stod både båten og brygga på grunn. Og jeg kunne fjerne gro fra skroget og smøre på nytt bunnstoff.

Så i 2009 gjorde jeg akkurat det samme- og da kom det en full tysker og brukte kjeft på meg at brygga kunne bli ødelagt. Jeg ba han om å flakse en viss plass. Så gikk jeg til kløys på natta og ville gjøre ferdig resten når fjera kom om morgenen.

FiskeCampingen som Tyskerne driver har ingen ting med min båt å bestille, enn å holde kjeft!

Neste morgen jeg går ned til kaia, så ser jeg at sjarken er blitt løsnet fra alle 4 tampene og den hadde veltet og blitt fylt med sjø.
Med andre ord ødelagt. Nå visste jeg hvem det var som hadde vært der, jo den fylliken.

Nå står Sjarken min på tralla og er ubrukelig- alt det nye utstyret jeg monterte- ekkolodd og fish pilot ble ødelagt. Nytt toalett og komfyr likeså.

Nå venter jeg bare på at "tyskerten" kommer med en halv million i erstatning.

PÅ TYSK:

Wolfgang war betrunken und kam um 23:00 Uhr zu mir und sagte mir, Marko habe mir verboten, mein Boot neben dem Pier zu haben, weil es beschädigt werden könnte.
Ich erzählte Wolfgang, dass ich im Jahr zuvor genau dasselbe gemacht hatte, nämlich das Boot geschmiert hatte – und es lag bei Ebbe auf dem Grund, an den Pier gelehnt, der ebenfalls auf dem Grund lag.
Wenn das Meer steigt, steigen Pier und Boot gleichzeitig, wie üblich.
Als ich um 1:00 Uhr morgens vom Pier nach Hause ging, lag das Boot bei Ebbe schön neben dem Pier.
Um 3:00 Uhr morgens war Wolfgang also unten am Pier und löste die vier Seile, die ich am Pier befestigt hatte. Als die Flut kam, kippte mein Boot auf die Seite und wurde mit Meerwasser vollgelaufen. Und heute ist es beschädigt und steht auf dem Wagen an Land.
Jetzt warte ich nur noch darauf, dass der „Deutsche“ eine halbe Million Entschädigung aufbringt.

BmOnline
Sjarken

Gå til Tapt og funnet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester