15. august 2025
Etter hvert som klokken nærmer seg 15:30 New York-tid (19:30 GMT), er atmosfæren rundt toppmøtet mellom USA og Russland i Alaska elektrisk – og ikke i den medieproduserte forstand.
Noe ekte er på vei. Noe stort. Og de globale elitene som har orkestrert krig, kontrollert diplomati og manipulert narrativer i flere tiår? De mister grepet. President Donald Trump, den rettmessig valgte lederen av USA, er i ferd med å sette en nøkkel i maskineriet deres – og han vet det.
Fra ombord på Air Force One på vei til Anchorage kom ikke Trump med myke diplomatiske floskler – han kom med advarsler. Til Putin. Til Ukraina. Og mest av alt, til det korrupte globale systemet som trives på endeløs krig. (Mer informasjon på gazetteller.com)
«Putin er en smart fyr», sa Trump rett ut. «Vi kommer godt overens. Det er god respekt på begge sider.»
Men det var ikke smiger – det var kalkulert. Trump vet at Putin ikke er fienden. Fienden er det korrupte nettet av transnasjonal makt som har presset på for krig for å opprettholde sin profitt og undertrykke suverene nasjoner. Krigen i Ukraina? En stedfortrederslagmark. Fredsavtalen? En tikkende bombe for elitene.
Trump avslørte at Putin har med seg en gruppe russiske næringslivsledere. Det handler ikke bare om penger. Det handler om gjenoppretting etter sanksjonene. Det handler om å omgå den økonomiske løkken de globale bankfolkene prøvde å stramme rundt Russlands hals – en løkke de trodde ville kvele Putin til underkastelse. Men Trumps kommentar gjorde det klart: Ingen forretninger vil bli avholdt før krigen stopper. Dette er innflytelse – og Trump bruker den.
«Putin prøver å sette en scene», sa Trump, og anerkjente de fortsatte russiske angrepene på Ukraina. «I hans sinn hjelper det ham med å få til en bedre avtale. Men det skader ham faktisk, og jeg vil snakke med ham om det.» (Mer informasjon på gazetteller.com)
La oss være ærlige. Dette handler ikke bare om fred. Det handler om kontroll . Den samme kliken som brukte NATO-utvidelse, fargede revolusjoner og IMF-gjeldsfeller for å kontrollere Øst-Europa er livredd for at Trump faktisk kan gjøre det han har lovet i årevis: avslutte krigen i løpet av 24 timer.
De har hånet ham. Blokkert ham. Stillet ham til riksrett. Men her er han – i kommando, i embetet, og klar til å demontere løgnene som har holdt krigsmaskinen i gang.
Og så kommer Zelenskyj – skuespilleren som ble innsatt som president, og spiller rollen som en krigshelt mens han danser til pipelydene til vestlige etterretningsfolk. Han publiserte en nøye formulert uttalelse på sosiale medier, der han postet for en «rettferdig fred» og ba om et trilateralt toppmøte. Men hans virkelige budskap var klart:
«Vi regner med Amerika.»
Oversettelse? Han regner med at Trump ikke drar ut kontakten på bedrageriet. Men Trump danser ikke for krigsmaskinen. Han avslørte den. Han ødela narrativene dens i 2016. Han slo den igjen i 2024. Og nå drar han den frem i lyset.
Trump svarte direkte på spørsmålet om sanksjoner:
«Økonomisk alvorlig. Det vil bli veldig alvorlig. Jeg gjør ikke dette for helsen min ... Jeg vil gjerne fokusere på landet vårt, men jeg gjør dette for å redde mange liv.»
Det er ingen tvetydighet her. Trump varsler systemet: Spill spill, og den fulle vekten av amerikansk økonomisk makt vil falle ned som en hammer. (Mer informasjon på gazetteller.com)
Og hva med Ukrainas fantasi om å bli med i NATO? Trump la en stopper for det:
«Ikke i form av NATO … det er visse ting som ikke kommer til å skje.»
Fordi NATO er Den dype statens militære arm. Og Trump lar dem ikke utvide imperiet sitt ytterligere. I stedet lot han døren stå åpen for bilaterale og multilaterale sikkerhetsgarantier – på sine egne premisser.
Så kjernen i budskapet:
«Jeg er ikke her for å forhandle for Ukraina. Jeg er her for å få dem til å møtes.»
Og han slapp den ultimate sannhetsbomben:
Di Athena, [26.08.2025 19:44]
«Hvis jeg ikke var president, ville [Putin] akkurat nå tatt hele Ukraina, men han kommer ikke til å gjøre det.» (Mer informasjon på gazetteller.com)
Boom. Det var den stille delen, sagt høyt. Biden – globalistenes marionett – lot denne krigen eksplodere . Trump er den eneste som holdt ulvene tilbake. Og nå, mens verden ser på, er han i ferd med å gjøre det igjen.
Delegasjonene? Fullpakket. Trumps indre krets inkluderer økonomiske genier, etterretningsveteraner og nasjonalistiske strateger. På Putins side? Finansielle makthavere, militære befal og taktikere fra den gamle garde.
De kom ikke for å smile til kameraene. De kom for å tegne nye linjer i sanden – uten Davos-parasittene i rommet.
Så nå tikker klokken. Air Force One lander. Joint Base Elmendorf-Richardson forbereder seg på historie. Og mens den falske pressen skummer om «bekymringer», våkner ekte amerikanere opp til hva dette øyeblikket betyr. (Mer informasjon på gazetteller.com)
Trump prøver ikke bare å avslutte en krig. Han prøver å avslutte krigen deres.
Og de er livredde.
Følg med. Eliten skjelver. Og toppmøtet har ikke engang begynt ennå.
https://gazetteller.com/update-hours-be ... alaska.../
DiA